지지씨 기관 회원 가입 안내
경기도내에 위치한 국공사립 문화예술기관, 박물관, 미술관, 공연장 등 도내의
문화예술 소식과 정보를 발행해주실 수 있는 곳이라면 언제든지 환영합니다.
지지씨 기관 회원은 지지씨 콘텐츠를 직접 올려 도민들과 더욱 가까이 소통할 수 있습니다.
기관에서 발행하는 소식지, 사업별 보도자료, 발간도서 등 온라인 게재가 가능하다면 그 어떠한 콘텐츠도 가능합니다.
지지씨를 통해 더 많은 도민에게 기관의 사업과 콘텐츠를 홍보하고, 문화예술 네트워크를 구축하세요.
지지씨 기관 회원으로 제휴를 희망하는 기관은 해당 신청서를 작성하여 메일로 제출바랍니다.
지지씨 기관 회원 혜택
신청서 작성 및 제출안내
경기 문화예술의 모든 것, 지지씨는
기관 회원 분들의 많은 참여를 기다립니다.
지지씨플랫폼 운영 가이드
지지씨는 회원 여러분의 게시물이 모두의 삶을 더욱 아름답게 해 줄 거라 믿습니다. 경기문화재단은 여러분이 작성한 게시물을 소중히 다룰 것입니다.
제1조(목적)
본 가이드는 재단법인 경기문화재단의 ‘온라인 아카이브 플랫폼 지지씨(www.ggc.ggcf.kr. 이하 ‘지지씨’)’의 기관회원(이하 ‘회원’)의 정의 및 권리와 의무를 규정하고, 회원의 생산자료에 관한 기록 저장과 활용에 관한 내용을 규정함을 목적으로 합니다.
제2조(정의)
본 가이드에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다.
① ‘지지씨’는 경기도 소재 문화예술기관의 생산자료 등록과 확산을 위해 경기문화재단이 운영하는 온라인 아카이브 플랫폼입니다.
② ‘회원’이란 소정의 가입 승인 절차를 거쳐 지지씨 글쓰기 계정(ID)을 부여받고, 지지씨에 자료 등록 권한을 부여받은 경기도 소재 문화예술기관 및 유관기관을 의미합니다.
‘생산자료(=콘텐츠)’란 ‘회원’이 지지씨 플랫폼 상에 게재한 부호, 문자, 음성, 음향, 그림, 사진, 동영상, 링크 등으로 구성된 각종 콘텐츠 자체 또는 파일을 말합니다.
제3조(가이드의 게시와 개정)
① 경기문화재단은 본 가이드의 내용을 ‘회원’이 쉽게 알 수 있도록 지지씨 플랫폼의 기관회원 등록 안내 페이지에 게시하여, 자유롭게 내려받아 내용을 확인할 수 있도록 합니다.
② 본 가이드는 경기문화재단의 온라인 플랫폼 운영 정책 및 저작권 등 관련 법규에 따라 개정될 수 있으며, 가이드를 개정, 적용하고자 할 때는 30일 이전에 약관 개정 내용, 사유 등을 '회원'에 전자우편으로 발송, 공지합니다. 단, 법령의 개정 등으로 긴급하게 가이드를 변경할 경우, 효력 발생일 직전에 동일한 방법으로 알려 드립니다.
1. 본 가이드의 개정과 관련하여 이의가 있는 ‘회원’은 탈퇴할 수 있습니다.
2. 경기문화재단의 고지가 있고 난 뒤 효력 발생일까지 어떠한 이의도 제기하지 않았을 경우, 개정된 가이드를 승인한 것으로 간주합니다.
제4조(회원자격 및 가입)
① ‘지지씨’의 ‘회원’은 경기도 소재 문화예술기관과 유관기관으로 합니다. ‘회원’은 글쓰기 계정을 부여받은 후 지지씨에 생산자료를 등록하거나, 게시를 요청할 수 있습니다.
② ‘지지씨’의 가입 신청은 지지씨 누리집에서 가능합니다. 회원가입을 원하는 기관은 계정 신청서를 작성, 가입 신청을 할 수 있습니다.
1. 회원가입을 원하는 기관은 지지씨에서 내려받기 한 ‘온라인 콘텐츠 플랫폼 지지씨 계정 신청서’를 지지씨 공식 전자메일(ggc@ggcf.kr)로 제출, 승인 요청을 합니다.
2. 한 기관에 발급되는 계정은 부서별/사업별로 복수 발급이 가능합니다. 단, 사용자 편의 등을위해 기관 계정 관리자 1인이 복수 계정의 발급을 신청한 경우, 승인 불가합니다.
3. ‘회원’ 계정은 신청인이 속한 기관명/부서명/사업명 등의 한글로 부여됩니다.
4. ‘회원’은 계정 발급 후 최초 로그인 시 비밀번호를 변경합니다.
5. 계정의 비밀번호는 가입 승인된 계정과 일치되는 ‘회원’임을 확인하고, 비밀 보호 등을 위해 ‘회원’이 정한 문자 또는 숫자의 조합을 의미합니다.
③ ‘지지씨’ 가입 신청 방법은 내부 방침에 따라 변경될 수 있으며, 가입 신청에 관한 구체적인 내용은 지지씨 누리집에서 확인할 수 있습니다.
④ 경기문화재단은 다음 각호에 해당하는 신청에 대하여 승인 불허 혹은 사후에 계정을 해지할 수 있습니다.
1. 과거 회원자격 상실 회원. 단, 경기문화재단과 회원 재가입 사전 협의, 승인받은 경우는 예외로 함
2. 정보의 허위 기재, 저작권 등 관련 법률을 위반한 저작물 게시 등 제반 규정을 위반한 경우
⑤ ‘회원’은 회원자격 및 지지씨에서 제공하는 혜택 등을 타인에게 양도하거나 대여할 수 없습니다.
⑥ ‘지지씨’는 계정과 생산자료의 효율적인 관리를 위해 〔별표〕에 따라 ‘회원’을 구분합니다. 회원 구분에 따른 이용상의 차이는 없습니다.
제5조(회원 정보의 변경)
① ‘회원’은 언제든지 가입정보의 수정을 요청할 수 있습니다. 기관명, 부서명 등의 변경에 따른 계정 변경도 가능합니다. 단, 계정 변경시에는 계정(신청/변경)신청서를 다시 작성, 제출해야 합니다.
② ‘회원’은 계정 신청 시 기재한 사항이 변경되었을 경우 전자우편 등 기타 방법으로 재단에 대하여 그 변경사항을 알려야 합니다.
③ 제2항의 변경사항을 알리지 않아 발생한 불이익에 대하여 재단은 책임지지 않습니다.
제6조(회원 탈퇴 및 정지‧상실)
① ‘회원’은 지지씨 공식 전자메일, 전화 및 경기문화재단이 정하는 방법으로 탈퇴를 요청할 수 있으며 경기문화재단은 ‘회원’의 요청에 따라 조속히 탈퇴에 필요한 제반 절차를 수행합니다.
② ‘회원’이 탈퇴할 경우, 해당 ‘회원’의 계정 및 가입 시 작성, 제출한 개인정보는 삭제되지만, 탈퇴 이후에도 등록자료는 ‘지지씨’에서 검색, 서비스됩니다.
③ ‘회원’ 탈퇴 후에도 재가입이 가능하며, 탈퇴 전과 동일한 아이디를 부여합니다.
제7조(생산자료의 게시와 활용)
① ‘회원’은 글쓰기페이지(www,ggc.ggcf.kr/ggcplay/login)를 통해 계정의 아이디와 비밀번호를 입력, ‘지지씨’에 접속합니다.
② ‘회원’은 ‘지지씨’ 에디터 프로그램을 활용하여 해당 기관의 문화예술 관련 자료를 게시 및 수정, 삭제할 수 있습니다. 단, 사업의 일몰, 기간의 종료, 추진부서의 변경 등의 사유로 삭제는 불가합니다.
③ ‘회원’은 ‘지지씨’에 게시한 해당기관의 자료를 뉴스레터, SNS 등 온라인 매체로 확산, 활용할 수 있습니다. 단, 타기관의 자료를 사용하는 경우 사전 사용 협의 및 출처를 밝혀야 합니다.
④ ‘회원’의 게시물은 도민 문화향수 확산을 위해 출처를 밝히고 뉴스레터나 SNS 등의 채널에 가공 없이 활용될 수 있습니다.
제8조(회원의 아이디 및 비밀번호의 관리에 대한 의무)
① ‘회원’의 아이디와 비밀번호에 관한 관리책임은 ‘회원’에게 있으며, 이를 제3자에게 제공할 수 없습니다.
② ‘회원’은 아이디 및 비밀번호가 도용되거나 제3자가 사용하고 있음을 인지한 경우, 이를 즉시 경기문화재단에 알리고 재단의 안내를 따라야 합니다.
③ 본조 제2항의 상황에 해당하는 ‘회원’이 경기문화재단에 그 사실을 알리지 않거나, 알린 경우라도 경기문화재단의 안내에 따르지 않아 발생한 불이익에 대하여 경기문화재단은 책임지지 않습니다.
제9조(회원의 개인정보 보호에 대한 의무)
① 경기문화재단은 지지씨 계정 신청시 수집하는 개인정보는 다음과 같습니다.
1. 계정 관리자 이름 2. 사무실 연락처 3. 담당자 전자메일
② ‘회원’의 개인정보는 「개인정보보호법」 및 경기문화재단 개인정보처리방침에 따라 보호됩니다.
③ 경기문화재단 개인정보처리방침은 ‘지지씨’ 누리집 하단에 공개하며, 개정시 그 내용을 ‘회원’의 전자메일로 알립니다.
제10조(사용자 권리 보호)
① ‘회원’의 게시물이 저작권 등에 위배될 경우 경기문화재단은 사전 협의나 통보 없이 바로 삭제조치합니다. 이와 관련한 분쟁은 「저작권법」 및 「공공기록물 관리에 관한 법률」 등을 따릅니다.
② 경기문화재단은 ‘회원’의 게시물이 타인의 권리를 침해하는 내용이거나, 관련 법령을 위배하는 등지지씨의 운영 정책에 부합되지 않는 경우, ‘회원’과 협의 없이 삭제할 수 있습니다.
‘지지씨’의 게시물로 기관의 명예훼손 등 권리침해를 당하셨다면, 경기문화재단 지지씨멤버스의 고객상담(VOC)을 통해 민원을 제기할 수 있습니다. 이는 (사)한국인터넷자율정책기구(KISO)의 정책 규정을 따라 처리될 것입니다.
본 약관은 경기문화재단 대표이사의 승인을 얻은 날부터 시행됩니다.
대분류 | 외부기관 | 경기문화재단 |
---|---|---|
중분류 | 뮤지엄(박물관,미술관)/협회/문화예술공공기관/시군청 담당부서 등 | 본부/기관 |
아이디 | 사업부서명/사업명 | 사업부서명/사업명 |
글쓴이 노출 | 아이디와 동일(한글) | 아이디와 동일(한글) |
콘텐츠 등록/수정 요청
01. 콘텐츠 등록 및 수정 요청서 양식 다운로드
콘텐츠 직접 등록 및 수정이 어려우실 경우, 해당 요청서 양식을 다운로드 하신 후 작성하여
지지씨 관리자에게 등록·수정을 요청해주세요.
02. 콘텐츠 등록 및 수정 요청 안내
상단에서 다운로드하신 해당 요청서 양식 파일을 지지씨 관리자 이메일로 제출해 주세요.
경기문화재단
Power of Thinking, Power of Arts And Culture Education (1)
Arts and Culture Education For Young People On GyeongGi Sangsang Campus*
Cultural Policy is a quarterly magazine published by the Gyeonggi Cultural Foundation since the summer of 2017 with the purposes of identifying new trends in cultural policies at home and abroad, gathering the opinions of experts in relevant areas, and introducing the directions and contents of diverse cultural policies promoted by Gyeonggi Provincial Government and Gyeonggi Cultural Foundation. |
Writer | Kyunghwa Ahn
It is time to emphasize once again the importance of
arts and culture education which strengthens
problem solving, creation and critical thinking on
the basis of creativity and imagination.
These days, Koreans in their 20’s and 30’s have great difficulty in finding jobs. Reflecting such a situation, not only public institutions in the arts and culture scene but also those in other fields have recently carried out projects linked to policies on job creation for the young. Opened on the site of the old campus of Seoul National University’s College of Agricultural Life Sciences(Suwon City, GyeongGi-do Province) in June 2016, Sangsang Campus was designed to use an unused site to create jobs for young people as part of an urban regeneration and cultural regeneration project. Since the College moved to Seoul in 2003, the site has boasted a natural landscape including its exuberant woods, thus making Sangsang Campus a cultural rest place combining arts, culture and nature. The Campus now has four buildings which were born again through remodeling: Community1980 (previously the building for Dept. of Agricultural and Horticultural Science), Youth1981 (previously that for Dept. of Applied Biology and Chemistry), Factory1967 (previously that for), and Smart Republic of Korea (previously that for Dept. of Agricultural Engineering). GyeongGi Cultural Foundation is running these buildings and woods.
As GyeongGi Cultural Foundation was established to promote arts and culture in GyeongGi-do Province, the goal of Sangsang Campus run by the Foundation’s Local Intermedia Team is to support young people in creating businesses and providing space where Gyeong- Gi-do’s residents can enjoy culture in their everyday life. On Sangsang Campus, youth-related projects are mostly run by GyeongGi Youth Culture Hub1) and programs improving local residents’ everyday culture belong to GyeongGi Community & Culture Center2) and the Smart Republic of Korea3). Diverse projects run by GyeongGi Youth Culture Hub, GyeongGi Community & Culture Center and the Smart Republic of Korea are planned in line with Sangsang Campus’ mission, “a campus for all where the future is experimented and imagined. A campus of the future.” In this context, the projects’ keywords are as follows: forest, school for everyday life, living lab for creating professions and jobs, interdisciplinary cultural exchange and playground for all.
‘School for everyday life’ means creating an environment for lifelong learning where learning, work and entertainment form a virtuous cycle while all different generations coexist. To enable this, Sangsang Campus would like to create jobs related to the local community’s culture and suggest a model case of arts and culture education. ‘Living lab for creating professions and jobs’ refers to establishing a system supporting young people creating professions and jobs on the basis of arts, technology and labor. To provide the young with opportunities to create professions and jobs, Sangsang Campus selected 24 organizations of young people moving in, for the first time this year.
‘Interdisciplinary cultural exchange’, a term which
describes Sangsang Campus’ role, is a multifaceted
platform. On this platform, the Campus would like to
become a center of international exchange by planning
programs sharing new cultural trends in and out of
Korea while also presenting different genres of arts and
culture works. Meanwhile, the platform also provides
projects that involve local residents of all age groups.
Lastly, Sangsang Campus is willing to be a ‘playground
for all’ by providing a cultural space where everybody
can enrich their life with culture and nature. The Campus’
Among these five keywords, the one that is closest to arts and culture education is ‘school for everyday life’. This ‘school’ focuses on making use of arts and culture to educate people. In this process, they enrich their experience through trials and errors and build their capacity. This means autonomous lifelong learning. This learning is not confined to acquiring knowledge through textbooks, a method to which most of us were used at school. A 1965 NASA report stated, “Man is the lowestcost, 150-pound, nonlinear, all-purpose computing system which can be mass produced by unskilled labor.” It is human nature to resist being fully dependent on robots or artificial intelligence. Whatever direction the world may take in this era of the fourth Industrial Revolution, core competitiveness will ultimately be based on people’s ability to think themselves. We hear people predict that the fourth Industrial Revolution will make many jobs disappear. To make this paradigm shift an opportunity, not a crisis, we need a fundamental change from a macro perspective, instead of responding from a micro perspective. Many experts agree that education needs to be at the center of the change.
Arts and culture(the arts in particular) consist in making a new road in the present place where we are used to follow the existing road. Making a new road and following the existing road are totally different. It is very difficult to create a road that hasn’t exist before. Nevertheless, humans have ability to accomplish this difficult mission. That ability is composed of imagination and creativity. Imagination and creativity constitute the human power to make a new road. Under these circumstances, it is time to emphasize once again the importance of arts and culture education which strengthens problem solving, creation and critical thinking on the basis of creativity and imagination. That is because arts and culture education improves humans’ basic mental capacity and helps them respond to dynamic changes actively.
In his book Why Men Fight, philosopher Bertrand Russell elaborates on a driving force making a new road and on the power of thinking to establish a good precedent without just following the existing precedents. What he means is the importance of thinking and education, as he states as follows: “The joy of mental adventure is far commoner in the young than in grown men and women. Among children it is very common, and grows naturally out of the period of make-believe and fancy. It is rare in later life because everything is done to kill it during education. Thought is subversive and revolutionary, destructive and terrible; thought is anarchic and lawless, indifferent to authority, careless of well-tried wisdom of the ages … it bears itself proudly, as unmoved as if it were lord of the universe. Thought is great and swift and free, the light of the world, and the chief glory of man.”4)
* I summarized “Power of Thinking, Power of Arts and Culture Education,” a presentation I gave at the workshop section “Power of Arts and Culture Education” of InSEA 2017 which was held in Daegu from August 7 to 11.
1) It is a cultural platform where young people use arts and culture to experiment with creating professions and jobs. Equipped with eight labs including the Brewing Lab, Design Lab and Music Lab, it accommodates 24 teams of young people. The Workshop plans and runs diverse programs incubating new businesses.
2) It is a cultural space open to all residents of GyeongGi-do Province. To promote “everyday culture,” it runs diverse programs for different age and target groups including hands-on learning programs, lectures, workshops, craft residency and festivals. “Everyday Culture Center” refers to a space formed through the renovation of the existing cultural facilities and unused space. Supported by the Ministry of Culture, Sports and Tourism, the Everyday Culture Centers began to be established in 2014. Afterward, Korea came to have 105 Centers nationwide by 2016. The country will have about 20 additional centers in 2017. Each local area’s Everyday Culture Center has become a space of practice and presentation for the performances of local individuals and clubs and a space for the local community.
3) It is run not by GyeongGi Cultural Foundation but by a private institution upon request. Its goal is to realize what is imagined through the convergence of craft (textile, glass and porcelain) and academic fields (design, humanities, literature and arts).
4) Bertrand Russell(1916), Why Men Fight?(London and New York: Routledge, 2009), p.106.
<ggc의 모든 콘텐츠는 저작권법의 보호를 받습니다.>
Writer/ Ahn Kyunghwa, Chief Curator of Local Intermedia Team at GyeongGi Cultural Foundation