지지씨 기관 회원 가입 안내
경기도내에 위치한 국공사립 문화예술기관, 박물관, 미술관, 공연장 등 도내의
문화예술 소식과 정보를 발행해주실 수 있는 곳이라면 언제든지 환영합니다.
지지씨 기관 회원은 지지씨 콘텐츠를 직접 올려 도민들과 더욱 가까이 소통할 수 있습니다.
기관에서 발행하는 소식지, 사업별 보도자료, 발간도서 등 온라인 게재가 가능하다면 그 어떠한 콘텐츠도 가능합니다.
지지씨를 통해 더 많은 도민에게 기관의 사업과 콘텐츠를 홍보하고, 문화예술 네트워크를 구축하세요.
지지씨 기관 회원으로 제휴를 희망하는 기관은 해당 신청서를 작성하여 메일로 제출바랍니다.
지지씨 기관 회원 혜택
신청서 작성 및 제출안내
경기 문화예술의 모든 것, 지지씨는
기관 회원 분들의 많은 참여를 기다립니다.
지지씨플랫폼 운영 가이드
지지씨는 회원 여러분의 게시물이 모두의 삶을 더욱 아름답게 해 줄 거라 믿습니다. 경기문화재단은 여러분이 작성한 게시물을 소중히 다룰 것입니다.
제1조(목적)
본 가이드는 재단법인 경기문화재단의 ‘온라인 아카이브 플랫폼 지지씨(www.ggc.ggcf.kr. 이하 ‘지지씨’)’의 기관회원(이하 ‘회원’)의 정의 및 권리와 의무를 규정하고, 회원의 생산자료에 관한 기록 저장과 활용에 관한 내용을 규정함을 목적으로 합니다.
제2조(정의)
본 가이드에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다.
① ‘지지씨’는 경기도 소재 문화예술기관의 생산자료 등록과 확산을 위해 경기문화재단이 운영하는 온라인 아카이브 플랫폼입니다.
② ‘회원’이란 소정의 가입 승인 절차를 거쳐 지지씨 글쓰기 계정(ID)을 부여받고, 지지씨에 자료 등록 권한을 부여받은 경기도 소재 문화예술기관 및 유관기관을 의미합니다.
‘생산자료(=콘텐츠)’란 ‘회원’이 지지씨 플랫폼 상에 게재한 부호, 문자, 음성, 음향, 그림, 사진, 동영상, 링크 등으로 구성된 각종 콘텐츠 자체 또는 파일을 말합니다.
제3조(가이드의 게시와 개정)
① 경기문화재단은 본 가이드의 내용을 ‘회원’이 쉽게 알 수 있도록 지지씨 플랫폼의 기관회원 등록 안내 페이지에 게시하여, 자유롭게 내려받아 내용을 확인할 수 있도록 합니다.
② 본 가이드는 경기문화재단의 온라인 플랫폼 운영 정책 및 저작권 등 관련 법규에 따라 개정될 수 있으며, 가이드를 개정, 적용하고자 할 때는 30일 이전에 약관 개정 내용, 사유 등을 '회원'에 전자우편으로 발송, 공지합니다. 단, 법령의 개정 등으로 긴급하게 가이드를 변경할 경우, 효력 발생일 직전에 동일한 방법으로 알려 드립니다.
1. 본 가이드의 개정과 관련하여 이의가 있는 ‘회원’은 탈퇴할 수 있습니다.
2. 경기문화재단의 고지가 있고 난 뒤 효력 발생일까지 어떠한 이의도 제기하지 않았을 경우, 개정된 가이드를 승인한 것으로 간주합니다.
제4조(회원자격 및 가입)
① ‘지지씨’의 ‘회원’은 경기도 소재 문화예술기관과 유관기관으로 합니다. ‘회원’은 글쓰기 계정을 부여받은 후 지지씨에 생산자료를 등록하거나, 게시를 요청할 수 있습니다.
② ‘지지씨’의 가입 신청은 지지씨 누리집에서 가능합니다. 회원가입을 원하는 기관은 계정 신청서를 작성, 가입 신청을 할 수 있습니다.
1. 회원가입을 원하는 기관은 지지씨에서 내려받기 한 ‘온라인 콘텐츠 플랫폼 지지씨 계정 신청서’를 지지씨 공식 전자메일(ggc@ggcf.kr)로 제출, 승인 요청을 합니다.
2. 한 기관에 발급되는 계정은 부서별/사업별로 복수 발급이 가능합니다. 단, 사용자 편의 등을위해 기관 계정 관리자 1인이 복수 계정의 발급을 신청한 경우, 승인 불가합니다.
3. ‘회원’ 계정은 신청인이 속한 기관명/부서명/사업명 등의 한글로 부여됩니다.
4. ‘회원’은 계정 발급 후 최초 로그인 시 비밀번호를 변경합니다.
5. 계정의 비밀번호는 가입 승인된 계정과 일치되는 ‘회원’임을 확인하고, 비밀 보호 등을 위해 ‘회원’이 정한 문자 또는 숫자의 조합을 의미합니다.
③ ‘지지씨’ 가입 신청 방법은 내부 방침에 따라 변경될 수 있으며, 가입 신청에 관한 구체적인 내용은 지지씨 누리집에서 확인할 수 있습니다.
④ 경기문화재단은 다음 각호에 해당하는 신청에 대하여 승인 불허 혹은 사후에 계정을 해지할 수 있습니다.
1. 과거 회원자격 상실 회원. 단, 경기문화재단과 회원 재가입 사전 협의, 승인받은 경우는 예외로 함
2. 정보의 허위 기재, 저작권 등 관련 법률을 위반한 저작물 게시 등 제반 규정을 위반한 경우
⑤ ‘회원’은 회원자격 및 지지씨에서 제공하는 혜택 등을 타인에게 양도하거나 대여할 수 없습니다.
⑥ ‘지지씨’는 계정과 생산자료의 효율적인 관리를 위해 〔별표〕에 따라 ‘회원’을 구분합니다. 회원 구분에 따른 이용상의 차이는 없습니다.
제5조(회원 정보의 변경)
① ‘회원’은 언제든지 가입정보의 수정을 요청할 수 있습니다. 기관명, 부서명 등의 변경에 따른 계정 변경도 가능합니다. 단, 계정 변경시에는 계정(신청/변경)신청서를 다시 작성, 제출해야 합니다.
② ‘회원’은 계정 신청 시 기재한 사항이 변경되었을 경우 전자우편 등 기타 방법으로 재단에 대하여 그 변경사항을 알려야 합니다.
③ 제2항의 변경사항을 알리지 않아 발생한 불이익에 대하여 재단은 책임지지 않습니다.
제6조(회원 탈퇴 및 정지‧상실)
① ‘회원’은 지지씨 공식 전자메일, 전화 및 경기문화재단이 정하는 방법으로 탈퇴를 요청할 수 있으며 경기문화재단은 ‘회원’의 요청에 따라 조속히 탈퇴에 필요한 제반 절차를 수행합니다.
② ‘회원’이 탈퇴할 경우, 해당 ‘회원’의 계정 및 가입 시 작성, 제출한 개인정보는 삭제되지만, 탈퇴 이후에도 등록자료는 ‘지지씨’에서 검색, 서비스됩니다.
③ ‘회원’ 탈퇴 후에도 재가입이 가능하며, 탈퇴 전과 동일한 아이디를 부여합니다.
제7조(생산자료의 게시와 활용)
① ‘회원’은 글쓰기페이지(www,ggc.ggcf.kr/ggcplay/login)를 통해 계정의 아이디와 비밀번호를 입력, ‘지지씨’에 접속합니다.
② ‘회원’은 ‘지지씨’ 에디터 프로그램을 활용하여 해당 기관의 문화예술 관련 자료를 게시 및 수정, 삭제할 수 있습니다. 단, 사업의 일몰, 기간의 종료, 추진부서의 변경 등의 사유로 삭제는 불가합니다.
③ ‘회원’은 ‘지지씨’에 게시한 해당기관의 자료를 뉴스레터, SNS 등 온라인 매체로 확산, 활용할 수 있습니다. 단, 타기관의 자료를 사용하는 경우 사전 사용 협의 및 출처를 밝혀야 합니다.
④ ‘회원’의 게시물은 도민 문화향수 확산을 위해 출처를 밝히고 뉴스레터나 SNS 등의 채널에 가공 없이 활용될 수 있습니다.
제8조(회원의 아이디 및 비밀번호의 관리에 대한 의무)
① ‘회원’의 아이디와 비밀번호에 관한 관리책임은 ‘회원’에게 있으며, 이를 제3자에게 제공할 수 없습니다.
② ‘회원’은 아이디 및 비밀번호가 도용되거나 제3자가 사용하고 있음을 인지한 경우, 이를 즉시 경기문화재단에 알리고 재단의 안내를 따라야 합니다.
③ 본조 제2항의 상황에 해당하는 ‘회원’이 경기문화재단에 그 사실을 알리지 않거나, 알린 경우라도 경기문화재단의 안내에 따르지 않아 발생한 불이익에 대하여 경기문화재단은 책임지지 않습니다.
제9조(회원의 개인정보 보호에 대한 의무)
① 경기문화재단은 지지씨 계정 신청시 수집하는 개인정보는 다음과 같습니다.
1. 계정 관리자 이름 2. 사무실 연락처 3. 담당자 전자메일
② ‘회원’의 개인정보는 「개인정보보호법」 및 경기문화재단 개인정보처리방침에 따라 보호됩니다.
③ 경기문화재단 개인정보처리방침은 ‘지지씨’ 누리집 하단에 공개하며, 개정시 그 내용을 ‘회원’의 전자메일로 알립니다.
제10조(사용자 권리 보호)
① ‘회원’의 게시물이 저작권 등에 위배될 경우 경기문화재단은 사전 협의나 통보 없이 바로 삭제조치합니다. 이와 관련한 분쟁은 「저작권법」 및 「공공기록물 관리에 관한 법률」 등을 따릅니다.
② 경기문화재단은 ‘회원’의 게시물이 타인의 권리를 침해하는 내용이거나, 관련 법령을 위배하는 등지지씨의 운영 정책에 부합되지 않는 경우, ‘회원’과 협의 없이 삭제할 수 있습니다.
‘지지씨’의 게시물로 기관의 명예훼손 등 권리침해를 당하셨다면, 경기문화재단 지지씨멤버스의 고객상담(VOC)을 통해 민원을 제기할 수 있습니다. 이는 (사)한국인터넷자율정책기구(KISO)의 정책 규정을 따라 처리될 것입니다.
본 약관은 경기문화재단 대표이사의 승인을 얻은 날부터 시행됩니다.
대분류 | 외부기관 | 경기문화재단 |
---|---|---|
중분류 | 뮤지엄(박물관,미술관)/협회/문화예술공공기관/시군청 담당부서 등 | 본부/기관 |
아이디 | 사업부서명/사업명 | 사업부서명/사업명 |
글쓴이 노출 | 아이디와 동일(한글) | 아이디와 동일(한글) |
콘텐츠 등록/수정 요청
01. 콘텐츠 등록 및 수정 요청서 양식 다운로드
콘텐츠 직접 등록 및 수정이 어려우실 경우, 해당 요청서 양식을 다운로드 하신 후 작성하여
지지씨 관리자에게 등록·수정을 요청해주세요.
02. 콘텐츠 등록 및 수정 요청 안내
상단에서 다운로드하신 해당 요청서 양식 파일을 지지씨 관리자 이메일로 제출해 주세요.
경기문화재단
Edge of Now
2018-07-12 ~ 2018-09-16 / Nam June Paik Art Center 2F
The Three Rooms project, co-organized by Nam June Paik Art Center, CAC and ZKM in the form of competition, is aimed to discover and support new media artists in Korea, China and Germany. This year, 15 members of the recommendation committee recommended 30 new artists and Kim Heecheon, Yang Jian and Verena Friedrich, who have presented new sensibilities and views in this era of changing technologies and media, are finally selected through screening processes. This project to provide the selected artists with the opportunity to showcase their works internationally in exhibitions on tour at CAC and ZKM is differentiated from other competitions with regional limitations. The participating artists present their own senses and views of the reality changed by technological media by offering a contemporary perspective on the classical representation, the awareness of the media that have become part of our daily life and our perception at the boundary between online and offline respectively. We hope the exhibition Edge of Now will inspire us to think about where we are now and envision the future at the ‘Edge of Now,’ just at the moment to move into the future.
About institutions
Nam June Paik Art Center, KOREA Opened to the public in 2008, the Nam June Paik Art Center aspires to revive the generosity, criticality and interdisciplinary nature characteristic of both Nam June Paik’s work and life. To fulfill the artist’s wish building ‘the house where the spirit of Nam June Paik lives on’, Nam June Paik Art Center develops creative and critical programs on the artist. http://njp.ggcf.kr |
CAC | Chronus Art Center, CHINA Established in 2013, Chronus Art Center(CAC) is China’s first nonprofit art organization dedicated to the presentation, research / creation and scholarship of media art. CAC with its exhibitions, residency-oriented fellowships, lectures and workshop programs and through its archiving and publishing initiatives, creates a multifaceted and vibrant platform for the discourse, production and dissemination of media art in a global context. CAC is positioned to advance artistic innovation and cultural awareness by critically engaging with media technologies that are transforming and reshaping contemporary experiences. |
ZKM | Center for Art and Media Karlsruhe, GERMANY As a place expanding the original tasks of the museum, the Center for Art and Media Karlsruhe(ZKM) is a unique cultural institution worldwide. Founded in 1989 as a museum with the mission of continuing the classical arts into the digital age, today it is a house of all media and genres, a house of both spatial arts such as painting, photography and sculpture and time-based arts such as film, video, media art, music, dance, theater and performance. This is why it is sometimes called the “electronic or digital Bauhaus” – an expression that is traced back to the founding director Heinrich Klotz. Under the direction of Peter Weibel, the ZKM has developed into an interactive and performative center of the arts that creates new relationships between art and the public.
https://zkm.de/de |
Edge of Now Artworks
Verena Friedrich
Verena Friedrich, THE LONG NOW, 2015/16 installation, experimental table, bubble-making machine, electronics, dry ice, vacuum cleaner, 160×80×150cm
THE LONG NOW was developed in the context of EMARE Move On at OBORO’s New Media Lab and a residency at Perte de Signal, both in Montréal. Supported by the cultural program of the European Commission, the Goethe-Institut, the Conseil des arts et des lettres du Québec, FACT Liverpool and the Kunstfonds Foundation, Germany.
Verena Friedrich has presented installation works that expand our views and perceptions of changing technologies and media using organic and electronic media. The artist focuses on the ‘soap bubble’ from a contemporary viewpoint on the basis of technological advancement in addition to analyzing its chemical and physical properties. A soap bubble usually lasting for a few seconds only is a classical ‘vanitas’ symbol that stands for vanity, transience and shortness of life.
The objective of the project THE LONG NOW is to extend the lifespan of a soap bubble. A soap bubble is placed in a delicately controlled environment so that it can remain stable for as long as possible. While the evaporation is minimized by keeping temperatures low, other organisms or elements that shorten its lifespan are eliminated as much as possible. The soap bubble produced by an improved manufacturing process inside a scientifically invented device represents ‘vanitas’ in a contemporary context, oscillating between stability and fragility as long as possible
Yang Jian
Yang Jian, Forest of Sensors, 2008–2017 interactive installation, vibration sensors, alarm lamps, objects, dimension variable (Courtesy of the Artist and WHITE SPACE BEIJING)
Yang Jian attempts to create a landscape that evokes the conditions, limitations as well as habitual experiences in our daily life, thereby expanding our perception of ordinary life and inspiring resistance. The exhibition space is occupied by a wide array of everyday objects with sensors on them that he found in a nearby neighborhood, such as potted plants, household appliances and daily necessities. The viewers are invited to play a kind of game in which they have to go through ‘the forest’ with obstacles in between, while not being detected by the sensors. Due to the sensors and obstacles placed in their way, the viewers’ movements are controlled and manipulated. Forest of Sensors illuminates how diverse technological media integrated into our daily lives affect our perceptions and actions. In order to pass through the forest without knowing the way out, one needs to make a variety of movements in the gaps between obstacles: sometimes elegant, agile, clumsy, funny, frustrated…
Yang Jian, Wi-Fi, 2013, installation, wi-fi routers, dimension variable
Our logs of activity left in the virtual and physical world as a result of ‘smart living’ can be the objects of observation/analysis to somebody. More than 40 Wi-Fi routers are placed throughout the exhibition space. When the viewers try to get access to wi-fi to start their virtual activity logs, the view of the prison appears on the screens of their mobile phones. The viewers, who are asked dozens of repetitive questions appearing on the screen, need to accept the data the artist presents. The artist pays attention to internet connection, wi-fi routers in particular, which contributes to narrowing the gap between the virtual and physical world. What information are you searching for and adopting from an excessive amount of advertisement and information that trace and select our activities? This project asks if we, who are searching for information in the world unfolding on our the screen, are really ‘smart.’
Kim Heecheon
Kim Heecheon, Lifting Barbells, 2015
single channel HD video, b/w, sound, 21:22
Kim Heecheon’s work presents his perceptions and senses of space and time in virtual and physical realities based on the expansion of digital interface, including the internet, 3D, GPS and VR. His trilogy in 2015, Lifting Barbells, Soulseek/Pegging/Air-twerking and War Rally Drill captures our cognitive system on the border of online and offline world against the backdrop of Seoul showing signs of a dystopian society as well as ourselves who live in this era, continuing to ‘rally’ as if swinging like a pendulum between physical and virtual spaces and times. In Lifting Barbells, the first part of the trilogy, the artist is in search of his father’s traces that are now left in the form of data after his death last summer. This work portrays the artist’s complicated feelings, his state of mind that has not been synchronized since last summer and his thoughts of Seoul where he lives. A flattened world like a screen and threatening signs of ‘apocalypse’ probably hint at an uncertain destruction of the world without being close to a real apocalypse. In this way, the artist delivers a message of helplessness and hope at the same time.
Kim Heecheon, Soulseek/Pegging/Air-twerking, 2015 single channel HD video, color, sound, 21:12
Soulseek/Pegging/Air-twerking is about backing up our activity logs of the physical world in a screened world in order to disappear when necessary. The life of our generation is like mp3 files, something like well-categorized iPod tags, covers, and the satisfaction on your collection actually comes from flipping over iPod’s Cover Flow. And our reality is a poor version of virtual reality. When the reality seeks to pursue a shiny new 3D rendering, virtual reality seeks ‘real’ and ‘humane’ through imitating human inefficiency. This work shows a circle of importing the reality into 3ds Max, a software for 3D modeling, to reconstruct a new world by collecting and connecting the surfaces and exporting it into the reality. From the viewpoint of the artist, the concepts of space and time are no longer significant in our life, which is saved as data, and it is a hard drive capacity for data storage that matters. Ultimately, the artist depicts the present world that has turned into a flat screen again.
Kim Heecheon, Wall Rally Drill, 2015
single channel HD video, b/w, sound, 32:58
Wall Rally Drill tells about the artist’s experience of facing his life split in two – online and offline – in the city of Seoul after his long-distance relationship for 18 months is over. The scenes of flattened Seoul reflected in the window of the building by importing and exporting seem to resemble ourselves, who are seen and see the world through the screens or glasses, standing somewhere between physical and virtual space and time. At the end of the video, the artist and his deceased father appearing on the monitor against the backdrop of the landscape of Seoul face each other silently. This video work explores questions about ‘things that certainly exist in the physical world but with broken links,’ ‘those that no longer exist physically but are left as data,’ as well as what and where are, floating over the screen or the glass like an afterimage. And the rally that is likely to end but never ends continues, while ourselves, who are imported and exported here and there, exist everywhere and nowhere.
<ggc의 모든 콘텐츠는 저작권법의 보호를 받습니다.>
Exhibition Title/ Edge of Now
Period/ 12 July, 2018 – 16 September, 2018
Venue/ Nam June Paik Art Center 2F
Artists/ Kim Heecheon, Yang Jian, Verena Friedrich
Curator in Charge/ Sun Young Kim
Hosted and Organized by
/ Gyeonggi Cultural Foundation
/ Nam June Paik Art Center(Korea)
In Cooperation with
/ CAC | Chronus Art Center (China)
/ ZKM | Center for Art and Media Karlsruhe (Germany)
Supported by/ Goethe Institut
Sponsored by/ Sandollcloud, Buzzshop, Perrier