지지씨 기관 회원 가입 안내
경기도내에 위치한 국공사립 문화예술기관, 박물관, 미술관, 공연장 등 도내의
문화예술 소식과 정보를 발행해주실 수 있는 곳이라면 언제든지 환영합니다.
지지씨 기관 회원은 지지씨 콘텐츠를 직접 올려 도민들과 더욱 가까이 소통할 수 있습니다.
기관에서 발행하는 소식지, 사업별 보도자료, 발간도서 등 온라인 게재가 가능하다면 그 어떠한 콘텐츠도 가능합니다.
지지씨를 통해 더 많은 도민에게 기관의 사업과 콘텐츠를 홍보하고, 문화예술 네트워크를 구축하세요.
지지씨 기관 회원으로 제휴를 희망하는 기관은 해당 신청서를 작성하여 메일로 제출바랍니다.
지지씨 기관 회원 혜택
신청서 작성 및 제출안내
경기 문화예술의 모든 것, 지지씨는
기관 회원 분들의 많은 참여를 기다립니다.
지지씨플랫폼 운영 가이드
지지씨는 회원 여러분의 게시물이 모두의 삶을 더욱 아름답게 해 줄 거라 믿습니다. 경기문화재단은 여러분이 작성한 게시물을 소중히 다룰 것입니다.
제1조(목적)
본 가이드는 재단법인 경기문화재단의 ‘온라인 아카이브 플랫폼 지지씨(www.ggc.ggcf.kr. 이하 ‘지지씨’)’의 기관회원(이하 ‘회원’)의 정의 및 권리와 의무를 규정하고, 회원의 생산자료에 관한 기록 저장과 활용에 관한 내용을 규정함을 목적으로 합니다.
제2조(정의)
본 가이드에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다.
① ‘지지씨’는 경기도 소재 문화예술기관의 생산자료 등록과 확산을 위해 경기문화재단이 운영하는 온라인 아카이브 플랫폼입니다.
② ‘회원’이란 소정의 가입 승인 절차를 거쳐 지지씨 글쓰기 계정(ID)을 부여받고, 지지씨에 자료 등록 권한을 부여받은 경기도 소재 문화예술기관 및 유관기관을 의미합니다.
‘생산자료(=콘텐츠)’란 ‘회원’이 지지씨 플랫폼 상에 게재한 부호, 문자, 음성, 음향, 그림, 사진, 동영상, 링크 등으로 구성된 각종 콘텐츠 자체 또는 파일을 말합니다.
제3조(가이드의 게시와 개정)
① 경기문화재단은 본 가이드의 내용을 ‘회원’이 쉽게 알 수 있도록 지지씨 플랫폼의 기관회원 등록 안내 페이지에 게시하여, 자유롭게 내려받아 내용을 확인할 수 있도록 합니다.
② 본 가이드는 경기문화재단의 온라인 플랫폼 운영 정책 및 저작권 등 관련 법규에 따라 개정될 수 있으며, 가이드를 개정, 적용하고자 할 때는 30일 이전에 약관 개정 내용, 사유 등을 '회원'에 전자우편으로 발송, 공지합니다. 단, 법령의 개정 등으로 긴급하게 가이드를 변경할 경우, 효력 발생일 직전에 동일한 방법으로 알려 드립니다.
1. 본 가이드의 개정과 관련하여 이의가 있는 ‘회원’은 탈퇴할 수 있습니다.
2. 경기문화재단의 고지가 있고 난 뒤 효력 발생일까지 어떠한 이의도 제기하지 않았을 경우, 개정된 가이드를 승인한 것으로 간주합니다.
제4조(회원자격 및 가입)
① ‘지지씨’의 ‘회원’은 경기도 소재 문화예술기관과 유관기관으로 합니다. ‘회원’은 글쓰기 계정을 부여받은 후 지지씨에 생산자료를 등록하거나, 게시를 요청할 수 있습니다.
② ‘지지씨’의 가입 신청은 지지씨 누리집에서 가능합니다. 회원가입을 원하는 기관은 계정 신청서를 작성, 가입 신청을 할 수 있습니다.
1. 회원가입을 원하는 기관은 지지씨에서 내려받기 한 ‘온라인 콘텐츠 플랫폼 지지씨 계정 신청서’를 지지씨 공식 전자메일(ggc@ggcf.kr)로 제출, 승인 요청을 합니다.
2. 한 기관에 발급되는 계정은 부서별/사업별로 복수 발급이 가능합니다. 단, 사용자 편의 등을위해 기관 계정 관리자 1인이 복수 계정의 발급을 신청한 경우, 승인 불가합니다.
3. ‘회원’ 계정은 신청인이 속한 기관명/부서명/사업명 등의 한글로 부여됩니다.
4. ‘회원’은 계정 발급 후 최초 로그인 시 비밀번호를 변경합니다.
5. 계정의 비밀번호는 가입 승인된 계정과 일치되는 ‘회원’임을 확인하고, 비밀 보호 등을 위해 ‘회원’이 정한 문자 또는 숫자의 조합을 의미합니다.
③ ‘지지씨’ 가입 신청 방법은 내부 방침에 따라 변경될 수 있으며, 가입 신청에 관한 구체적인 내용은 지지씨 누리집에서 확인할 수 있습니다.
④ 경기문화재단은 다음 각호에 해당하는 신청에 대하여 승인 불허 혹은 사후에 계정을 해지할 수 있습니다.
1. 과거 회원자격 상실 회원. 단, 경기문화재단과 회원 재가입 사전 협의, 승인받은 경우는 예외로 함
2. 정보의 허위 기재, 저작권 등 관련 법률을 위반한 저작물 게시 등 제반 규정을 위반한 경우
⑤ ‘회원’은 회원자격 및 지지씨에서 제공하는 혜택 등을 타인에게 양도하거나 대여할 수 없습니다.
⑥ ‘지지씨’는 계정과 생산자료의 효율적인 관리를 위해 〔별표〕에 따라 ‘회원’을 구분합니다. 회원 구분에 따른 이용상의 차이는 없습니다.
제5조(회원 정보의 변경)
① ‘회원’은 언제든지 가입정보의 수정을 요청할 수 있습니다. 기관명, 부서명 등의 변경에 따른 계정 변경도 가능합니다. 단, 계정 변경시에는 계정(신청/변경)신청서를 다시 작성, 제출해야 합니다.
② ‘회원’은 계정 신청 시 기재한 사항이 변경되었을 경우 전자우편 등 기타 방법으로 재단에 대하여 그 변경사항을 알려야 합니다.
③ 제2항의 변경사항을 알리지 않아 발생한 불이익에 대하여 재단은 책임지지 않습니다.
제6조(회원 탈퇴 및 정지‧상실)
① ‘회원’은 지지씨 공식 전자메일, 전화 및 경기문화재단이 정하는 방법으로 탈퇴를 요청할 수 있으며 경기문화재단은 ‘회원’의 요청에 따라 조속히 탈퇴에 필요한 제반 절차를 수행합니다.
② ‘회원’이 탈퇴할 경우, 해당 ‘회원’의 계정 및 가입 시 작성, 제출한 개인정보는 삭제되지만, 탈퇴 이후에도 등록자료는 ‘지지씨’에서 검색, 서비스됩니다.
③ ‘회원’ 탈퇴 후에도 재가입이 가능하며, 탈퇴 전과 동일한 아이디를 부여합니다.
제7조(생산자료의 게시와 활용)
① ‘회원’은 글쓰기페이지(www,ggc.ggcf.kr/ggcplay/login)를 통해 계정의 아이디와 비밀번호를 입력, ‘지지씨’에 접속합니다.
② ‘회원’은 ‘지지씨’ 에디터 프로그램을 활용하여 해당 기관의 문화예술 관련 자료를 게시 및 수정, 삭제할 수 있습니다. 단, 사업의 일몰, 기간의 종료, 추진부서의 변경 등의 사유로 삭제는 불가합니다.
③ ‘회원’은 ‘지지씨’에 게시한 해당기관의 자료를 뉴스레터, SNS 등 온라인 매체로 확산, 활용할 수 있습니다. 단, 타기관의 자료를 사용하는 경우 사전 사용 협의 및 출처를 밝혀야 합니다.
④ ‘회원’의 게시물은 도민 문화향수 확산을 위해 출처를 밝히고 뉴스레터나 SNS 등의 채널에 가공 없이 활용될 수 있습니다.
제8조(회원의 아이디 및 비밀번호의 관리에 대한 의무)
① ‘회원’의 아이디와 비밀번호에 관한 관리책임은 ‘회원’에게 있으며, 이를 제3자에게 제공할 수 없습니다.
② ‘회원’은 아이디 및 비밀번호가 도용되거나 제3자가 사용하고 있음을 인지한 경우, 이를 즉시 경기문화재단에 알리고 재단의 안내를 따라야 합니다.
③ 본조 제2항의 상황에 해당하는 ‘회원’이 경기문화재단에 그 사실을 알리지 않거나, 알린 경우라도 경기문화재단의 안내에 따르지 않아 발생한 불이익에 대하여 경기문화재단은 책임지지 않습니다.
제9조(회원의 개인정보 보호에 대한 의무)
① 경기문화재단은 지지씨 계정 신청시 수집하는 개인정보는 다음과 같습니다.
1. 계정 관리자 이름 2. 사무실 연락처 3. 담당자 전자메일
② ‘회원’의 개인정보는 「개인정보보호법」 및 경기문화재단 개인정보처리방침에 따라 보호됩니다.
③ 경기문화재단 개인정보처리방침은 ‘지지씨’ 누리집 하단에 공개하며, 개정시 그 내용을 ‘회원’의 전자메일로 알립니다.
제10조(사용자 권리 보호)
① ‘회원’의 게시물이 저작권 등에 위배될 경우 경기문화재단은 사전 협의나 통보 없이 바로 삭제조치합니다. 이와 관련한 분쟁은 「저작권법」 및 「공공기록물 관리에 관한 법률」 등을 따릅니다.
② 경기문화재단은 ‘회원’의 게시물이 타인의 권리를 침해하는 내용이거나, 관련 법령을 위배하는 등지지씨의 운영 정책에 부합되지 않는 경우, ‘회원’과 협의 없이 삭제할 수 있습니다.
‘지지씨’의 게시물로 기관의 명예훼손 등 권리침해를 당하셨다면, 경기문화재단 지지씨멤버스의 고객상담(VOC)을 통해 민원을 제기할 수 있습니다. 이는 (사)한국인터넷자율정책기구(KISO)의 정책 규정을 따라 처리될 것입니다.
본 약관은 경기문화재단 대표이사의 승인을 얻은 날부터 시행됩니다.
대분류 | 외부기관 | 경기문화재단 |
---|---|---|
중분류 | 뮤지엄(박물관,미술관)/협회/문화예술공공기관/시군청 담당부서 등 | 본부/기관 |
아이디 | 사업부서명/사업명 | 사업부서명/사업명 |
글쓴이 노출 | 아이디와 동일(한글) | 아이디와 동일(한글) |
콘텐츠 등록/수정 요청
01. 콘텐츠 등록 및 수정 요청서 양식 다운로드
콘텐츠 직접 등록 및 수정이 어려우실 경우, 해당 요청서 양식을 다운로드 하신 후 작성하여
지지씨 관리자에게 등록·수정을 요청해주세요.
02. 콘텐츠 등록 및 수정 요청 안내
상단에서 다운로드하신 해당 요청서 양식 파일을 지지씨 관리자 이메일로 제출해 주세요.
경기문화재단
GyeongGi-do Province’s GyeongGi Millennium Project
Notes 1. This document has sentences that cannot be used in a research paper. 2. Its content is based on the basic plans and implementation plans of the GyeongGi millennium Project. Thus, it doesn’t have footnotes. 3. The GyeongGi millennium Project will start in earnest in 2018 but this document summarizes only the content of the project that took place in 2017. |
Meaningfulness of GyeongGi Millennium in 2018
The year 2018 marks the 1,100th anniversary of Goryeo which was founded by King Taejo in 918. Goryeo unified the Korean Peninsula including Balhae for the first time. The Peninsula had been divided into Pyeongyang, Gongju, Buyeo and Gyeongju since the era of Baekje’s capital Hanseong. Goryeo made the central area of the Peninsula the capital area called GyeongGi, thus leading to the formation, transmission and development of GyeongGi’s culture up to modern times. That is why Goryeo’s unification of the Korean Peninsula is very meaningful. In 1018 (9th year of King Hyeonjong), Goryeo launched its capital area system focused on the capital Gaegyeong. The year 2018 marks the Millennium of naming the area GyeongGi. In the process of unifying the Later Three Kingdoms of Korea and combined their different cultures, Goryeo sought cultural exchange based on open-mindedness and diversity and social integration characterized by tolerance and dynamism. Such an approach taken by Goryeo could serve as a historical model not only for future inter-Korean cultural exchange but for the unification of the two Koreas.
Planning of the GyeongGi Millennium Project
GyeongGi-do Province and GyeongGi Cultural Foundation have wanted the GyeongGi Millennium Project, which celebrates the 1,000th anniversary of the name GyeongGi, to serve as a springboard for GyeongGi’s new millennium. It is under these circumstances that the GyeongGi Millennium Platform has been planned. Although the 13 million residents of GyeongGi-do Province are unable to participate in the project celebrating this special occasion, those from 31 cities and counties can suggest their own ideal future of GyeongGi’s new millennium by understanding the importance of the 1,000th anniversary of GyeongGi. They can do so through a shared platform. In addition to developing such a platform, the 2017 project also consists in special projects, slogans and emblems. At the beginning of planning the project, GyeongGi-do Province came up with the following types of subordinate projects focused on local residents. Some of the projects that are taken as examples went through a name change in the process of implementation.
Three Keywords Suggested for the GyeongGi Millennium Project
GyeongGi-do Province suggested keywords for the implementation of the GyeongGi Millennium project. The first keyword is to reflect the elements of the “fourth Industrial Revolution.” The second one is to establish an “open platform.” The third one consists in carrying out “projects shared with local residents.” Each of these three keywords is important individually but they need to coexist in a symbiotically in order to be successful. What is then the meaning of reflecting the elements of the fourth Industrial Revolution? Thinking about the link between the fourth Industrial Revolution and planning of cultural projects, the Cultural Innovation Team found the following sentences.
The fourth Industrial Revolution is a revolution of decision-making rather than that of technology. Countries thus need to have a new political structure that could reflect citizens’ opinions in real time, without a big cost. An alternative is digital democracy based on block chain. The World Economic Forum in Davos declared that the winners of the fourth Industrial Revolution are artificial intelligence, big data and block chain.1)
The word “platform” is composed of “plat” and “form”,“Plat” refers to “flatland” and “form” means “ideal world” in Greek. In other words, “platform” means a flat, ideal world. Thus, all participants of a platform are equal, pursues impartiality and ensures everyone’s happiness. Consequently, a platform operates autonomously with an independent life, under the principle of mutual respect.2)
The GyeongGi Millennium Project is about planning and implementing programs shared with local residents by reflecting the elements of the fourth Industrial Revolution. A new decision-making structure, which reflects residents’ opinions in real time, is called digital democracy based on block chain. In reality, the experiment of block chain is carried out through the local community’s direct democracy in which a great number of residents participate. GyeongGi-do Province will organize the 2017 Social Fiction Conference in GyeongGi in the province’s 31 cities and counties. The conference consists in imagining 16,000 motivators in order to launch the GyeongGi Millennium project with the residents of about 16,000 villages in the province and to make decisions with them. With the concept of “making new changes and a new future with social imagination,” the Social Fiction Conference will mobilize its facilitators who will help local residents realize that they are cultural planners and active participants of GyeongGi-do Province of the future. Local residents’ numerous suggestions and ideas will be collected through the open platform and Social Fiction Conference. Afterward, keywords of the GyeongGi Millennium project will come from these ideas tha
t will go through big data anlaysis. The keywords will then lead to concrete projects. In this process, the Cultural Innovation Team has come up with the goals, core values and strategies of the 2017 GyeongGi Millennium Project as follows:
About the GyeongGi Millennium Platform Why was the GyeongGi Millennium Platform Planned?
The GyeongGi Millennium Platform consists in finding the meaningfulness of this special occasion in local residents story and life. In short, the project is mainly about listening to local residents and deliberating with them. That is because those who contributed or will contribute to GyeongGi Millennium are the local residents of GyeongGi-do Province. The Gyeong Gi Millennium Platform, which serves as a venue for the residents to directly suggest their ideas and to deliberate together, realizes direct democracy everywhere in the province, thus allowing them to reflect on the history and meaningfulness of GyeongGi Millennium. A platform consists in providing everyone with equal opportunities to form relationships and in making him or her a point of contact his or her world. There are three types of GyeongGi Millennium Platform: mobile platform remodeling a wing car, offline platform meeting local residents everywhere in GyeongGi-do Province and online platform which provides access anytime, anywhere.
What Cases Are There?
Just like the GyeongGi Millennium Platform, there is another global case of a platform involving citizens. That case is the Chicago Cultural Plan that was implemented in 2012. At that time, 5,600 citizens discussed and deliberated with each other to establish this plan. With over 200 suggestions, citizens of Chicago finally completed the plan. As in the case of the Chicago Cultural Plan, Korean citizens’ voices and colorful life stories will be integrated into the future vision of GyeongGi Millennium, thus translating into the characteristics and values of 31 cities and counties in GyeongGi-do Province.
What Progress Has the GyeongGi Millennium Platform Made So Far?
It has been two months since the GyeongGi Millennium Platform was launched. The platform started with the “Campus Tour” during which students at the province’s 20 universities made policy suggestions. Next, the “Pop-up Tour” took place the province’s parks and festivals. These events are already coming to an end. In addition, the “Workshop Coming to You” (town hall meetings) also involved local residents living in the province’s 31 cities and counties. As many as fifteen workshops have been held so far.
What Were the Suggestions Made by Young People during the Campus Tour?
Launched in September this year, the Campus Tour consisted in ceaselessly visiting the province’s universities with student supporters for a month. From Dongyang University in Dongducheon (September 5) to Hankyong Natoinal University in Anseong (September 27), the tour organizers visited 20 universities for 23 days to receive 3,401 suggestions from students.
The students actively made policy suggestions. Throughout the province, their suggestions mostly concerned education, tourism and culture. For example, some of them suggested the expansion of public transport for their commute. Others focused on tuition fees and scholarships. Meanwhile, their demands differed in different parts of the province. Those in northern GyeongGi wanted improvements in the delays and long intervals of subway trains. On the other hand, those in western GyeongGi pointed out the current lack of local medical facilities and financial support for the young. Meanwhile, those in central GyeongGi suggested the introduction of a shared bicycle system and those in southern GyeongGi proposed the expansion of urban infrastructure and public transport.
What Were the Suggestions Received during the Pop-up Tour?
While the Campus Tour was about meeting those in their 20’s on campus, the Pop-up Tour gave public access to everyone. So for, 18 tours have taken place at the province’s major parks, streets and tourist attractions. As a result, those in a variety of age groups had opportunities to share their ideas. Their suggestions differed depending on places and events.
At parks, those who came with their family raised issues regarding their children’s education and safe infant care. At festivals and tourist attractions, visitors pointed out parking problems or suggested the expansion and diversification of cultural facilities. On busy streets, they wanted more trash cans and measures to deal with fine dust. Finally, in office areas, they proposed the improvement of working conditions and they also wanted late-night bus operation.
What Were the Suggestions Made at the Workshop Coming to You?
Fifteen workshops have taken place so far. Such workshops (town hall meetings) are run by internationally recognized facilitators. Facilitators never give a conclusion but they just encourage participants to discuss their proposals and guide them through setting the agenda for them. The first workshop took place in Gwacheon City. Participants started the workshop by expressing their image of the city they live in with picture cards. They then drew a picture of their city they wanted 30 years later, on a large map of the city.
They then thought about what to strengthen and what to discard in order to realize such a future city 30 years later. In this way, they added concrete measures to their picture of a city which would have been too idealized otherwise. Mr. KIM Heung-rae (assistant administrator at Mongshil School the social cooperative) participated in the workshop that was held in Dongducheon. He expressed his satisfaction with the GyeongGi Millennium Platform program, saying that “the Workshop Coming to You led to the launch of citizens’ meetings for the development of the village.” The workshops, which visit all of the province’s 31 cities and counties, will end in November this year.
Zonal Workshops and Residents’ Creativity Contest
Each area’s agenda set during the Workshop Coming to You is further organized in a comprehensive policy agenda through Zonal Workshops. Dividing into GyeongGi-do Province into six zones, such workshops lead in-depth discussion on each agenda item and are held under the theme of “Cheerful Table: Six Town Hall Meetings.” Starting from Seongnam City, which represents eastern GyeongGi, on November 30, workshops are also held in Bucheon City, Uijeongbu City, Goyang City and Gunpo City to arrive in Suwon City on December 5. Wrapping up the series of workshops, the Residents’ Creativity Contest will take place on December 17.
Ultimate Goal: Cultural Democracy in GyeongGi-do Province!
Agenda items that will be collected through the Residents’ Creativity Contest will be refined with experts in order to complete GyeongGi’s Future Vision which will be declared at the ceremony of GyeongGi Millennium in 2018. What is essential about such a process is to reflect on what “cultural plan” will be able to implement the agenda items suggested by local residents. Under these circumstances, GyeongGi Cultural Foundation will organize two workshops on local culture in 2018 in an attempt to carry out such a “cultural plan.” The workshops are expected to form a basis for cultural democracy in GyeongGi-do Province in this era of local governance.
GyeongGi Millennium Supporters
What Other Projects Organize and Spread the Meanings and Values of GyeongGi Millennium?
Public Contest of Creative Content on GyeongGi Millennium- More for GyeongGi: This public contest for local residents accepts all kinds of content on GyeongGi Millennium. They can participate with cartoons (webtoons), UCC (photos and videos), emoticons, posters, etc.
Young Explorers of the DMZ: This project is intended to encourage GyeongGi’s future generations to visit the DMZ and to raise awareness of GyeongGi’s role as a center of Korea’s unification. Targeting the province’s university students, the program take place for two days at Camp Greaves.
GyeongGi Millennium Picnic: As part of the town hall meetings, this program was planned as a preliminary event that encourages local residents to participate in their province’s future policy. The program took place at Forêt Forêt on GyeongGi Sangsang Campus and at the groundbreaking ceremony of GyeongGi-do Province’s new convergence town.
Media Facade Exhibition: The Media Facade Exhibition, which will take place at Seoul Square in front of Seoul Station, has been planned to show the future image of GyeongGi Millennium in a symbolic way. Under the theme of heaven, earth and people, the exhibition will involve three media artists who will esthetically interpret GyeongGi Millennium.
Archives of GyeongGi Millennium : With a working title of “A Thousand Memories in GyeongGi”, this project is about making the large-scale archives of the entire province of GyeongGi-do, starting from this year, which marks the 999th anniversary of GyeongGi, until next year, which marks its 1,000th anniversary.
Promotional Videos in the Style of Commercials: These 15-second promotional videos are expected to draw great attention with artists’ unique ideas. The videos are made out of live action, graphics and texts.
I Love GyeongGi: This documentary film is about GyeongGi’s villages, historic sites, good restaurants, tourist attractions and people. In particular, its part focused on “people” contains interviews with a variety of residents of the province including celebrities.
GyeongGi’s Great Books: This is a publication project that plans books on GyeongGi-do Province’s great spirit of the humanities. This year, three books in Korean and a book in English have been planned under the theme of GyeongGi’s cultural history.
New Millennium Festival of GyeongGi: On December 31, 2017, a New Year’s Eve event will take place for the New Millennium Festival of GyeongGi on GyeongGi Sangsang Campus. The event has been planned as a venue of harmony and communication not only for local residents but also every one in GyeongGi-do Province.
Archives of the GyeongGi Millennium Project: This archives project focuses on recording the process of conducting the GyeongGi Millennium Project. The project, which consists in public cultural planning, is recorded in detail through its planning, preparation, implementation and completion. In the future, the archives will be used in a variety of ways, providing content on GyeongGi Millennium.
<ggc의 모든 콘텐츠는 저작권법의 보호를 받습니다.>
Writer/ Gim Jong-gil, Chief Curator of Cultural Innovation Team, GyeongGi Cultural Foundation