지지씨 기관 회원 가입 안내
경기도내에 위치한 국공사립 문화예술기관, 박물관, 미술관, 공연장 등 도내의
문화예술 소식과 정보를 발행해주실 수 있는 곳이라면 언제든지 환영합니다.
지지씨 기관 회원은 지지씨 콘텐츠를 직접 올려 도민들과 더욱 가까이 소통할 수 있습니다.
기관에서 발행하는 소식지, 사업별 보도자료, 발간도서 등 온라인 게재가 가능하다면 그 어떠한 콘텐츠도 가능합니다.
지지씨를 통해 더 많은 도민에게 기관의 사업과 콘텐츠를 홍보하고, 문화예술 네트워크를 구축하세요.
지지씨 기관 회원으로 제휴를 희망하는 기관은 해당 신청서를 작성하여 메일로 제출바랍니다.
지지씨 기관 회원 혜택
신청서 작성 및 제출안내
경기 문화예술의 모든 것, 지지씨는
기관 회원 분들의 많은 참여를 기다립니다.
지지씨플랫폼 운영 가이드
지지씨는 회원 여러분의 게시물이 모두의 삶을 더욱 아름답게 해 줄 거라 믿습니다. 경기문화재단은 여러분이 작성한 게시물을 소중히 다룰 것입니다.
제1조(목적)
본 가이드는 재단법인 경기문화재단의 ‘온라인 아카이브 플랫폼 지지씨(www.ggc.ggcf.kr. 이하 ‘지지씨’)’의 기관회원(이하 ‘회원’)의 정의 및 권리와 의무를 규정하고, 회원의 생산자료에 관한 기록 저장과 활용에 관한 내용을 규정함을 목적으로 합니다.
제2조(정의)
본 가이드에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다.
① ‘지지씨’는 경기도 소재 문화예술기관의 생산자료 등록과 확산을 위해 경기문화재단이 운영하는 온라인 아카이브 플랫폼입니다.
② ‘회원’이란 소정의 가입 승인 절차를 거쳐 지지씨 글쓰기 계정(ID)을 부여받고, 지지씨에 자료 등록 권한을 부여받은 경기도 소재 문화예술기관 및 유관기관을 의미합니다.
‘생산자료(=콘텐츠)’란 ‘회원’이 지지씨 플랫폼 상에 게재한 부호, 문자, 음성, 음향, 그림, 사진, 동영상, 링크 등으로 구성된 각종 콘텐츠 자체 또는 파일을 말합니다.
제3조(가이드의 게시와 개정)
① 경기문화재단은 본 가이드의 내용을 ‘회원’이 쉽게 알 수 있도록 지지씨 플랫폼의 기관회원 등록 안내 페이지에 게시하여, 자유롭게 내려받아 내용을 확인할 수 있도록 합니다.
② 본 가이드는 경기문화재단의 온라인 플랫폼 운영 정책 및 저작권 등 관련 법규에 따라 개정될 수 있으며, 가이드를 개정, 적용하고자 할 때는 30일 이전에 약관 개정 내용, 사유 등을 '회원'에 전자우편으로 발송, 공지합니다. 단, 법령의 개정 등으로 긴급하게 가이드를 변경할 경우, 효력 발생일 직전에 동일한 방법으로 알려 드립니다.
1. 본 가이드의 개정과 관련하여 이의가 있는 ‘회원’은 탈퇴할 수 있습니다.
2. 경기문화재단의 고지가 있고 난 뒤 효력 발생일까지 어떠한 이의도 제기하지 않았을 경우, 개정된 가이드를 승인한 것으로 간주합니다.
제4조(회원자격 및 가입)
① ‘지지씨’의 ‘회원’은 경기도 소재 문화예술기관과 유관기관으로 합니다. ‘회원’은 글쓰기 계정을 부여받은 후 지지씨에 생산자료를 등록하거나, 게시를 요청할 수 있습니다.
② ‘지지씨’의 가입 신청은 지지씨 누리집에서 가능합니다. 회원가입을 원하는 기관은 계정 신청서를 작성, 가입 신청을 할 수 있습니다.
1. 회원가입을 원하는 기관은 지지씨에서 내려받기 한 ‘온라인 콘텐츠 플랫폼 지지씨 계정 신청서’를 지지씨 공식 전자메일(ggc@ggcf.kr)로 제출, 승인 요청을 합니다.
2. 한 기관에 발급되는 계정은 부서별/사업별로 복수 발급이 가능합니다. 단, 사용자 편의 등을위해 기관 계정 관리자 1인이 복수 계정의 발급을 신청한 경우, 승인 불가합니다.
3. ‘회원’ 계정은 신청인이 속한 기관명/부서명/사업명 등의 한글로 부여됩니다.
4. ‘회원’은 계정 발급 후 최초 로그인 시 비밀번호를 변경합니다.
5. 계정의 비밀번호는 가입 승인된 계정과 일치되는 ‘회원’임을 확인하고, 비밀 보호 등을 위해 ‘회원’이 정한 문자 또는 숫자의 조합을 의미합니다.
③ ‘지지씨’ 가입 신청 방법은 내부 방침에 따라 변경될 수 있으며, 가입 신청에 관한 구체적인 내용은 지지씨 누리집에서 확인할 수 있습니다.
④ 경기문화재단은 다음 각호에 해당하는 신청에 대하여 승인 불허 혹은 사후에 계정을 해지할 수 있습니다.
1. 과거 회원자격 상실 회원. 단, 경기문화재단과 회원 재가입 사전 협의, 승인받은 경우는 예외로 함
2. 정보의 허위 기재, 저작권 등 관련 법률을 위반한 저작물 게시 등 제반 규정을 위반한 경우
⑤ ‘회원’은 회원자격 및 지지씨에서 제공하는 혜택 등을 타인에게 양도하거나 대여할 수 없습니다.
⑥ ‘지지씨’는 계정과 생산자료의 효율적인 관리를 위해 〔별표〕에 따라 ‘회원’을 구분합니다. 회원 구분에 따른 이용상의 차이는 없습니다.
제5조(회원 정보의 변경)
① ‘회원’은 언제든지 가입정보의 수정을 요청할 수 있습니다. 기관명, 부서명 등의 변경에 따른 계정 변경도 가능합니다. 단, 계정 변경시에는 계정(신청/변경)신청서를 다시 작성, 제출해야 합니다.
② ‘회원’은 계정 신청 시 기재한 사항이 변경되었을 경우 전자우편 등 기타 방법으로 재단에 대하여 그 변경사항을 알려야 합니다.
③ 제2항의 변경사항을 알리지 않아 발생한 불이익에 대하여 재단은 책임지지 않습니다.
제6조(회원 탈퇴 및 정지‧상실)
① ‘회원’은 지지씨 공식 전자메일, 전화 및 경기문화재단이 정하는 방법으로 탈퇴를 요청할 수 있으며 경기문화재단은 ‘회원’의 요청에 따라 조속히 탈퇴에 필요한 제반 절차를 수행합니다.
② ‘회원’이 탈퇴할 경우, 해당 ‘회원’의 계정 및 가입 시 작성, 제출한 개인정보는 삭제되지만, 탈퇴 이후에도 등록자료는 ‘지지씨’에서 검색, 서비스됩니다.
③ ‘회원’ 탈퇴 후에도 재가입이 가능하며, 탈퇴 전과 동일한 아이디를 부여합니다.
제7조(생산자료의 게시와 활용)
① ‘회원’은 글쓰기페이지(www,ggc.ggcf.kr/ggcplay/login)를 통해 계정의 아이디와 비밀번호를 입력, ‘지지씨’에 접속합니다.
② ‘회원’은 ‘지지씨’ 에디터 프로그램을 활용하여 해당 기관의 문화예술 관련 자료를 게시 및 수정, 삭제할 수 있습니다. 단, 사업의 일몰, 기간의 종료, 추진부서의 변경 등의 사유로 삭제는 불가합니다.
③ ‘회원’은 ‘지지씨’에 게시한 해당기관의 자료를 뉴스레터, SNS 등 온라인 매체로 확산, 활용할 수 있습니다. 단, 타기관의 자료를 사용하는 경우 사전 사용 협의 및 출처를 밝혀야 합니다.
④ ‘회원’의 게시물은 도민 문화향수 확산을 위해 출처를 밝히고 뉴스레터나 SNS 등의 채널에 가공 없이 활용될 수 있습니다.
제8조(회원의 아이디 및 비밀번호의 관리에 대한 의무)
① ‘회원’의 아이디와 비밀번호에 관한 관리책임은 ‘회원’에게 있으며, 이를 제3자에게 제공할 수 없습니다.
② ‘회원’은 아이디 및 비밀번호가 도용되거나 제3자가 사용하고 있음을 인지한 경우, 이를 즉시 경기문화재단에 알리고 재단의 안내를 따라야 합니다.
③ 본조 제2항의 상황에 해당하는 ‘회원’이 경기문화재단에 그 사실을 알리지 않거나, 알린 경우라도 경기문화재단의 안내에 따르지 않아 발생한 불이익에 대하여 경기문화재단은 책임지지 않습니다.
제9조(회원의 개인정보 보호에 대한 의무)
① 경기문화재단은 지지씨 계정 신청시 수집하는 개인정보는 다음과 같습니다.
1. 계정 관리자 이름 2. 사무실 연락처 3. 담당자 전자메일
② ‘회원’의 개인정보는 「개인정보보호법」 및 경기문화재단 개인정보처리방침에 따라 보호됩니다.
③ 경기문화재단 개인정보처리방침은 ‘지지씨’ 누리집 하단에 공개하며, 개정시 그 내용을 ‘회원’의 전자메일로 알립니다.
제10조(사용자 권리 보호)
① ‘회원’의 게시물이 저작권 등에 위배될 경우 경기문화재단은 사전 협의나 통보 없이 바로 삭제조치합니다. 이와 관련한 분쟁은 「저작권법」 및 「공공기록물 관리에 관한 법률」 등을 따릅니다.
② 경기문화재단은 ‘회원’의 게시물이 타인의 권리를 침해하는 내용이거나, 관련 법령을 위배하는 등지지씨의 운영 정책에 부합되지 않는 경우, ‘회원’과 협의 없이 삭제할 수 있습니다.
‘지지씨’의 게시물로 기관의 명예훼손 등 권리침해를 당하셨다면, 경기문화재단 지지씨멤버스의 고객상담(VOC)을 통해 민원을 제기할 수 있습니다. 이는 (사)한국인터넷자율정책기구(KISO)의 정책 규정을 따라 처리될 것입니다.
본 약관은 경기문화재단 대표이사의 승인을 얻은 날부터 시행됩니다.
대분류 | 외부기관 | 경기문화재단 |
---|---|---|
중분류 | 뮤지엄(박물관,미술관)/협회/문화예술공공기관/시군청 담당부서 등 | 본부/기관 |
아이디 | 사업부서명/사업명 | 사업부서명/사업명 |
글쓴이 노출 | 아이디와 동일(한글) | 아이디와 동일(한글) |
콘텐츠 등록/수정 요청
01. 콘텐츠 등록 및 수정 요청서 양식 다운로드
콘텐츠 직접 등록 및 수정이 어려우실 경우, 해당 요청서 양식을 다운로드 하신 후 작성하여
지지씨 관리자에게 등록·수정을 요청해주세요.
02. 콘텐츠 등록 및 수정 요청 안내
상단에서 다운로드하신 해당 요청서 양식 파일을 지지씨 관리자 이메일로 제출해 주세요.
경기문화재단
Future Museum: Public to Commons
2018-10-12 ~ 2018-10-13 / Nam June Paik Art Center
For more information, visit the Art Center Event Page at(njp10.com) |
Nam June Paik Art Center is delighted to host the 2018 International Symposium, ‘The Gift of Nam June Paik 10’ from October 12th to 13th under the title, Future Museum: From Public to Commons. The international symposium series, ‘The Gift of Nam June Paik’ also welcomes its 10th anniversary and this year it has been designed to review the past decade of Nam June Paik Art Center.
Experimenting the ‘commons model’ as a new ontology to unfold as well as a communication method, this symposium initiates from thinking about ‘after the future’, and examines the political, aesthetic, economic and technical conditions necessary to become the commons, and further discuss the practical measures of the commons movement, currently occurring in the art scene worldwide.
The outcomes of the symposium are presented in the form to be shared by anyone and will be rich sources for thinking about a future museum. According to Nam June Paik, thinking about the future is the role of the artist. Ultimately, anyone can think about the future and be an artist.
Schedule
Day 1)
Date : October 12th (Fri), 2018
Venue : Auditorium Room, Gyeonggi Children’s Museum
(6 Sanggal-ro Giheung-gu Yongin-si Gyeonggi-do 17072)
Time | Lecture Title | Speaker |
10:00-11:00 *Keynote Speech | What is the use of art in the hell:
Breathing: chaos and poetry | Franco Berardi ‘Bifo’ |
11:00-12:00 | Talkwith ‘Bifo’ | Jinkyoung Lee (Prof. Seoul National University of Science and Technology) |
13:00-14:00 | ArtAgainst Privatization | Sunryoung Cho (Prof. Pusan National University) |
14:00-15:00 | Future Art Museum: A testing Ground for Human, Thing, and Alliance | Taehun Lim (Prof. Daegu Gyeonbuk Institute of Science and Technology) |
15:00-16:00 | Political Economy and the Radical Anthropological Imagination | Massimiliano Mollona (Senior Lecturer, Goldsmiths, University of London) |
16:00 – 17:00 | Final Discussion |
Day 2)
Date : October 13th (Sat), 2018
Venue : Auditorium Room, Gyeonggi Children’s Museum
(6 Sanggal-ro Giheung-gu Yongin-si Gyeonggi-do)
Time | Lecture Title | Speaker |
13:00 – 14:00 | Between Public and Commons: Institutional Imagination for Museum Methodology | Sohyun Park (Prof. Seoul National University of Science and Technology) |
14:00 – 15:00 | A Table of One’s Own: Art Institutional Change by the Commons | Binna Choi (Director, CASCO: Working for Commons) |
15:00 – 16:00 | Poetic Computation and Non-binary Futures | Taeyoon Choi (Artist) |
16:00 – 17:00 | From Living Room to A School Transformation | Ade Darmawan (Ruanrupa) |
17:00 – 17:30 | Panel discussion | Sohyun Ahn (Director, Art Space Pool) |
Speakers
Franco ‘Bifo’ Berardi
Franco ‘Bifo’ Berardi is an Italian philosopher who played a central role in the movement of Autonomia in Italy. In 1975, he published A/traverso, an avant-grade magazine and also in 1976, established ‘Radio Alice’, the first free pirate radio station in Italy. He is considered to be a media theorist and activist transcending various media as he created ‘Recombinant’, a mailing list exploring social activism and new technology in 2000 and constructed ‘Orfeo TV’ in 2002 by organizing the ‘Telestreet’ movement against Berlusconi government. Berardi has been presenting critical theory on psychoanalysis, information technology, and capitalism since the 1990s. His books including, After the Future, The Uprising: On Poetry and Finance, Precarious Rhapsody and etc. are translated published in Korea.
Jinkyoung Lee
His original name is Taiho Park. When he published Social Structure Theory and the Methodology of Social Study and Science in 1987, his pen name Jinkyung Lee became more famous than his original name. He entered university when the ghosts of the citizens of Kwangju were still hovering in the air, which possessed and caused him to spend his university days in the street instead of classrooms. As a result, he became a Leninist, wanting to build an ‘organization of professional revolutionists.’ In 1990 and 91, thanks to the sudden collapse of socialism that struck upon the socialist in prison, he saw the abyss. Since then, he has been living, thinking and writing, in pursuit of the answers to the questions that faced him at the time. The questions began from his doubt about socialism and ‘modernity,’ developed into an exploration of the nature of a community, and is now transforming into a deep thinking about ontology. While Marxism and Modernity and The Birth of Modern Residential Space deals with the first questions, Communism expresses the critical transition from the exploration of the nature of a community to ontology. Writing Ontology of the Rebellious was his own effort to describe his ontological thinking. Marx, Foucault and Deleuze/Guatari provided important sources for his explorative mind. Their ideas, however, must have evolved into different forms mingled with his questions. Deleuze/Guatari’s Nomadism, which is a lecture note on A Thousand Plateaux, Marx in Capital beyond Capital and Marxism in the Future are the examples. Recently, he wrote A Philosophy Class for Life, which contains his belief in ‘ethics of beyond’; Exceptional Classics, which is a collection of exceptional analysis of Korean classic literature; and Philosophizing Buddhism, which reinterprets Buddhist philosophy as modern philosophy. Now he is in a transitive phase from ‘the ontology of the existing’ toward ‘the ontology of existence,’ looking for his way again. As an effort to do so, he is preparing a book about Sijong Kim’s poetry and ideas. He is an active member of ‘Suyunomo 104,’ an intellectual community, and professor at Seoul National University of Science and Technology.
Seon Ryeong Cho
Seon Ryeong Cho received Ph.D. on The Concept of Lacan’s Fundamental Fantasy and Art Theory. She began her career studying psychoanalysis and this eventually led to contemporary art and general image culture. Recently Cho is surveying the interactive relationship among autonomy, technology, image and authority. Her publications include Lacan and Art and Image Apparatus Theory, which will be published soon. She also curated various exhibitions that dealt with an intersection between artistic scene and social scene such as Dream House, Monumental Journey, Catastrophology, and Dancers. Her most recent project is an exhibition called, Allegory, Objects, Art of Memory, National Museum of Modern and Contemporary Art, Korea, which interpreted archive as ‘object’s allegory’.
Taehoon Lim
Taehoon Lim received Ph. D on The Soundscape of Nation and the Imaginative Power of Red Noise - For the study of the literature history of the sound in the 1960s. His research is about media history, cultural history on sound and various fields. He has published Unsearchable Freedom, Mediology of Friendship, and Technology Guide for People.
Massimiliano Mollona
Massimiliano Mollona is a writer, filmmaker and anthropologist with a multidisciplinary background in economics and anthropology. His work focuses on the relationships between art and political economy. He conducted extensive fieldworks in Italy, UK, Norway and Brazil, looking at the relationships between economic development and political activism through participatory and experimental film and curatorial projects. His practice is situated at the intersection of pedagogy, art and activism. Mollona was the director of the Athens Biennale (2015-17), one of the artistic directors of the Bergen Assembly (2017); co-founder of the Laboratory for the Urban Commons (LUC) based in Athens and the initiator of the ongoing project Institute of Radical Imagination (IRI) supported by Foundation for Arts Initiative (FfAI). In Goldsmiths, he teaches the courses: Political and Economic Anthropology; Ethnographic Film and Cinema Studies and Art and Anthropology.
Sohyun Park
Sohyun Park studied journalism in college and receiving master degree in art history, museum studies, cultural policy and arts management, Park has continued research and lectures on the respective areas. While working at the Korea Culture and Tourism Institute, she became more interested in the re-regulation method of the nation, arts, politics and policies in the field of policy administration. As a contact point for all the areas of studies, Park continues her research in institutional critique, art movement and civil rights, bureaucratic system and cultural politics. In addition, she is also studying digital environment, cultural diversity and gender issues.
Binna Choi
Binna Choi as curator has been practicing the curatorial in the expanded field, where art is situated in the context of practices of social change and has been working on forms of art institutions as an embodied and exemplary site of organizing. Choi has curated a number of long-term, cross-disciplinary/collaborative, plural-presentational artistic research projects such as Grand Domestic Revolution (2010-13), Composing the Commons (2013-16), Site of Unlearning (Art Organizations) (2014-18). They also have led her with the Casco team to the recent re-visioning of Casco in Utrecht, NL, which she has been directing since 2008, into Casco Art Institute: Working for the Commons. The large-scale experiments and conversations that took place around in Arts Collaboratory and the 2016 Gwangju Biennale had been informative of the practice. Together with You Mi she embarked on new study line / long-term project Unmapping Eurasia.
Taeyoon Choi
Taeyoon Choi is an artist, educator, and activist based in New York and Seoul. His art practice involves performance, electronics, drawings, and installations that form the basis for storytelling in public spaces. He has published artists’ books, including Urban Programming 101 and Anti-Manifesto. Choi’s solo exhibitions include Speakers Corners, Eyebeam Art and Technology Center, New York (2012); My friends, there is no friend, Spanien 19C, Aarhus (2011); and When Technology Fails, Reality Reveals, Art Space Hue, Seoul (2007). His projects were presented at the Shanghai Biennale, Shanghai (2012) and Whitney Museum of American Art, New York (2015). Choi was an artist in residence at the Lower Manhattan Cultural Council’s Workspace, New York (2014), The Frank-Ratchye Studio for Creative Inquiry at Carnegie Mellon University, Pittsburgh (2014) and at Art Center Nabi, Seoul (2006). He received commissions from Art +Technology Lab, Los Angeles County Museum of Art, LA (2014) and SeMA Biennale Mediacity Seoul (2016). He curated Resistance and Resilience at Usdan Gallery, Bennington College, Vermont (2012) and directed Making Lab at Anyang Public Art Project, Anyang (2013). Choi holds a B.F.A. from the School of the Art Institute of Chicago and a M.S. from the Korea Advanced Institute of Science and Technology. He teaches at the Interactive Telecommunications Program in the Tisch School of the Arts, New York University. Choi co-founded the School for Poetic Computation where he continues to organize sessions and teach classes on electronics, drawings, and social practice. Recently, he’s been focusing on unlearning the wall of disability and normalcy, and enhancing accessibility and inclusion within art and technology.
Ade Darmawan
Ade Darmawan lives and works in Jakarta as an artist, and curator. He studied at Indonesia Art Institute (I.S.I), in Graphic Art Department. In 1998, he stay in Amsterdam, Netherlands for two years residency at the Rijksakademie Van Beeldende Kunsten. Back in Jakarta in 2000, with five other artists from Jakarta he founded ruangrupa. His solo exhibition Magic Centre in 2015 was held in Portikus, Frankfurt, Germany and in 2016 in Van Abbe Museum, Eindhoven, The Netherlands. In 2016 He was participate in Gwangju Biennial and Singapore Biennale. With ruangrupa as an artists’ collective platform have participated in Gwangju Biennale 2002 Korea, and Istanbul Biennale 2005, Asia Pacific Triennial Brisbane 2012, Sao Paulo Biennal 2014, and in 2016 curating Sonsbeek International in the Netherlands. In 2009 he became the artistic director of Jakarta Biennale, and since 2013 he is the executive director of Jakarta Biennale.
<ggc의 모든 콘텐츠는 저작권법의 보호를 받습니다.>
Future Museum: Public to Commons
Period/
12-13 October 2018(2 Times)
Day1: 10:00 ~ 17:00, Day2: 13:00 ~ 17:00
Venue/
Auditorium Room, Gyeonggi Children’s Museum
Admission/ Free
Hosted and Organized by/
Nam June Paik Art Center
Gyeonggi Cultural Foundation