지지씨 기관 회원 가입 안내
경기도내에 위치한 국공사립 문화예술기관, 박물관, 미술관, 공연장 등 도내의
문화예술 소식과 정보를 발행해주실 수 있는 곳이라면 언제든지 환영합니다.
지지씨 기관 회원은 지지씨 콘텐츠를 직접 올려 도민들과 더욱 가까이 소통할 수 있습니다.
기관에서 발행하는 소식지, 사업별 보도자료, 발간도서 등 온라인 게재가 가능하다면 그 어떠한 콘텐츠도 가능합니다.
지지씨를 통해 더 많은 도민에게 기관의 사업과 콘텐츠를 홍보하고, 문화예술 네트워크를 구축하세요.
지지씨 기관 회원으로 제휴를 희망하는 기관은 해당 신청서를 작성하여 메일로 제출바랍니다.
지지씨 기관 회원 혜택
신청서 작성 및 제출안내
경기 문화예술의 모든 것, 지지씨는
기관 회원 분들의 많은 참여를 기다립니다.
지지씨플랫폼 운영 가이드
지지씨는 회원 여러분의 게시물이 모두의 삶을 더욱 아름답게 해 줄 거라 믿습니다. 경기문화재단은 여러분이 작성한 게시물을 소중히 다룰 것입니다.
제1조(목적)
본 가이드는 재단법인 경기문화재단의 ‘온라인 아카이브 플랫폼 지지씨(www.ggc.ggcf.kr. 이하 ‘지지씨’)’의 기관회원(이하 ‘회원’)의 정의 및 권리와 의무를 규정하고, 회원의 생산자료에 관한 기록 저장과 활용에 관한 내용을 규정함을 목적으로 합니다.
제2조(정의)
본 가이드에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다.
① ‘지지씨’는 경기도 소재 문화예술기관의 생산자료 등록과 확산을 위해 경기문화재단이 운영하는 온라인 아카이브 플랫폼입니다.
② ‘회원’이란 소정의 가입 승인 절차를 거쳐 지지씨 글쓰기 계정(ID)을 부여받고, 지지씨에 자료 등록 권한을 부여받은 경기도 소재 문화예술기관 및 유관기관을 의미합니다.
‘생산자료(=콘텐츠)’란 ‘회원’이 지지씨 플랫폼 상에 게재한 부호, 문자, 음성, 음향, 그림, 사진, 동영상, 링크 등으로 구성된 각종 콘텐츠 자체 또는 파일을 말합니다.
제3조(가이드의 게시와 개정)
① 경기문화재단은 본 가이드의 내용을 ‘회원’이 쉽게 알 수 있도록 지지씨 플랫폼의 기관회원 등록 안내 페이지에 게시하여, 자유롭게 내려받아 내용을 확인할 수 있도록 합니다.
② 본 가이드는 경기문화재단의 온라인 플랫폼 운영 정책 및 저작권 등 관련 법규에 따라 개정될 수 있으며, 가이드를 개정, 적용하고자 할 때는 30일 이전에 약관 개정 내용, 사유 등을 '회원'에 전자우편으로 발송, 공지합니다. 단, 법령의 개정 등으로 긴급하게 가이드를 변경할 경우, 효력 발생일 직전에 동일한 방법으로 알려 드립니다.
1. 본 가이드의 개정과 관련하여 이의가 있는 ‘회원’은 탈퇴할 수 있습니다.
2. 경기문화재단의 고지가 있고 난 뒤 효력 발생일까지 어떠한 이의도 제기하지 않았을 경우, 개정된 가이드를 승인한 것으로 간주합니다.
제4조(회원자격 및 가입)
① ‘지지씨’의 ‘회원’은 경기도 소재 문화예술기관과 유관기관으로 합니다. ‘회원’은 글쓰기 계정을 부여받은 후 지지씨에 생산자료를 등록하거나, 게시를 요청할 수 있습니다.
② ‘지지씨’의 가입 신청은 지지씨 누리집에서 가능합니다. 회원가입을 원하는 기관은 계정 신청서를 작성, 가입 신청을 할 수 있습니다.
1. 회원가입을 원하는 기관은 지지씨에서 내려받기 한 ‘온라인 콘텐츠 플랫폼 지지씨 계정 신청서’를 지지씨 공식 전자메일(ggc@ggcf.kr)로 제출, 승인 요청을 합니다.
2. 한 기관에 발급되는 계정은 부서별/사업별로 복수 발급이 가능합니다. 단, 사용자 편의 등을위해 기관 계정 관리자 1인이 복수 계정의 발급을 신청한 경우, 승인 불가합니다.
3. ‘회원’ 계정은 신청인이 속한 기관명/부서명/사업명 등의 한글로 부여됩니다.
4. ‘회원’은 계정 발급 후 최초 로그인 시 비밀번호를 변경합니다.
5. 계정의 비밀번호는 가입 승인된 계정과 일치되는 ‘회원’임을 확인하고, 비밀 보호 등을 위해 ‘회원’이 정한 문자 또는 숫자의 조합을 의미합니다.
③ ‘지지씨’ 가입 신청 방법은 내부 방침에 따라 변경될 수 있으며, 가입 신청에 관한 구체적인 내용은 지지씨 누리집에서 확인할 수 있습니다.
④ 경기문화재단은 다음 각호에 해당하는 신청에 대하여 승인 불허 혹은 사후에 계정을 해지할 수 있습니다.
1. 과거 회원자격 상실 회원. 단, 경기문화재단과 회원 재가입 사전 협의, 승인받은 경우는 예외로 함
2. 정보의 허위 기재, 저작권 등 관련 법률을 위반한 저작물 게시 등 제반 규정을 위반한 경우
⑤ ‘회원’은 회원자격 및 지지씨에서 제공하는 혜택 등을 타인에게 양도하거나 대여할 수 없습니다.
⑥ ‘지지씨’는 계정과 생산자료의 효율적인 관리를 위해 〔별표〕에 따라 ‘회원’을 구분합니다. 회원 구분에 따른 이용상의 차이는 없습니다.
제5조(회원 정보의 변경)
① ‘회원’은 언제든지 가입정보의 수정을 요청할 수 있습니다. 기관명, 부서명 등의 변경에 따른 계정 변경도 가능합니다. 단, 계정 변경시에는 계정(신청/변경)신청서를 다시 작성, 제출해야 합니다.
② ‘회원’은 계정 신청 시 기재한 사항이 변경되었을 경우 전자우편 등 기타 방법으로 재단에 대하여 그 변경사항을 알려야 합니다.
③ 제2항의 변경사항을 알리지 않아 발생한 불이익에 대하여 재단은 책임지지 않습니다.
제6조(회원 탈퇴 및 정지‧상실)
① ‘회원’은 지지씨 공식 전자메일, 전화 및 경기문화재단이 정하는 방법으로 탈퇴를 요청할 수 있으며 경기문화재단은 ‘회원’의 요청에 따라 조속히 탈퇴에 필요한 제반 절차를 수행합니다.
② ‘회원’이 탈퇴할 경우, 해당 ‘회원’의 계정 및 가입 시 작성, 제출한 개인정보는 삭제되지만, 탈퇴 이후에도 등록자료는 ‘지지씨’에서 검색, 서비스됩니다.
③ ‘회원’ 탈퇴 후에도 재가입이 가능하며, 탈퇴 전과 동일한 아이디를 부여합니다.
제7조(생산자료의 게시와 활용)
① ‘회원’은 글쓰기페이지(www,ggc.ggcf.kr/ggcplay/login)를 통해 계정의 아이디와 비밀번호를 입력, ‘지지씨’에 접속합니다.
② ‘회원’은 ‘지지씨’ 에디터 프로그램을 활용하여 해당 기관의 문화예술 관련 자료를 게시 및 수정, 삭제할 수 있습니다. 단, 사업의 일몰, 기간의 종료, 추진부서의 변경 등의 사유로 삭제는 불가합니다.
③ ‘회원’은 ‘지지씨’에 게시한 해당기관의 자료를 뉴스레터, SNS 등 온라인 매체로 확산, 활용할 수 있습니다. 단, 타기관의 자료를 사용하는 경우 사전 사용 협의 및 출처를 밝혀야 합니다.
④ ‘회원’의 게시물은 도민 문화향수 확산을 위해 출처를 밝히고 뉴스레터나 SNS 등의 채널에 가공 없이 활용될 수 있습니다.
제8조(회원의 아이디 및 비밀번호의 관리에 대한 의무)
① ‘회원’의 아이디와 비밀번호에 관한 관리책임은 ‘회원’에게 있으며, 이를 제3자에게 제공할 수 없습니다.
② ‘회원’은 아이디 및 비밀번호가 도용되거나 제3자가 사용하고 있음을 인지한 경우, 이를 즉시 경기문화재단에 알리고 재단의 안내를 따라야 합니다.
③ 본조 제2항의 상황에 해당하는 ‘회원’이 경기문화재단에 그 사실을 알리지 않거나, 알린 경우라도 경기문화재단의 안내에 따르지 않아 발생한 불이익에 대하여 경기문화재단은 책임지지 않습니다.
제9조(회원의 개인정보 보호에 대한 의무)
① 경기문화재단은 지지씨 계정 신청시 수집하는 개인정보는 다음과 같습니다.
1. 계정 관리자 이름 2. 사무실 연락처 3. 담당자 전자메일
② ‘회원’의 개인정보는 「개인정보보호법」 및 경기문화재단 개인정보처리방침에 따라 보호됩니다.
③ 경기문화재단 개인정보처리방침은 ‘지지씨’ 누리집 하단에 공개하며, 개정시 그 내용을 ‘회원’의 전자메일로 알립니다.
제10조(사용자 권리 보호)
① ‘회원’의 게시물이 저작권 등에 위배될 경우 경기문화재단은 사전 협의나 통보 없이 바로 삭제조치합니다. 이와 관련한 분쟁은 「저작권법」 및 「공공기록물 관리에 관한 법률」 등을 따릅니다.
② 경기문화재단은 ‘회원’의 게시물이 타인의 권리를 침해하는 내용이거나, 관련 법령을 위배하는 등지지씨의 운영 정책에 부합되지 않는 경우, ‘회원’과 협의 없이 삭제할 수 있습니다.
‘지지씨’의 게시물로 기관의 명예훼손 등 권리침해를 당하셨다면, 경기문화재단 지지씨멤버스의 고객상담(VOC)을 통해 민원을 제기할 수 있습니다. 이는 (사)한국인터넷자율정책기구(KISO)의 정책 규정을 따라 처리될 것입니다.
본 약관은 경기문화재단 대표이사의 승인을 얻은 날부터 시행됩니다.
대분류 | 외부기관 | 경기문화재단 |
---|---|---|
중분류 | 뮤지엄(박물관,미술관)/협회/문화예술공공기관/시군청 담당부서 등 | 본부/기관 |
아이디 | 사업부서명/사업명 | 사업부서명/사업명 |
글쓴이 노출 | 아이디와 동일(한글) | 아이디와 동일(한글) |
콘텐츠 등록/수정 요청
01. 콘텐츠 등록 및 수정 요청서 양식 다운로드
콘텐츠 직접 등록 및 수정이 어려우실 경우, 해당 요청서 양식을 다운로드 하신 후 작성하여
지지씨 관리자에게 등록·수정을 요청해주세요.
02. 콘텐츠 등록 및 수정 요청 안내
상단에서 다운로드하신 해당 요청서 양식 파일을 지지씨 관리자 이메일로 제출해 주세요.
경기문화재단
The Open Studio Of Mipum Creative Space
Paju_Mipum Creative Space(Jisoo Kim, Hyunwoon Shin, Joonsang Park, Taekyun Kim)
Art city originates from Bongseo-ri Paju
Mipum Creative Space is the studio which four artists share; Jisoo Kim, Hyunwoon Shin, Joonsang Park and Taekyun Kim. Artists who use different media share ideas for work and stories of living in the studio. There are Unification Park, Display Complex, and lots of military camps around Bongseo-ri Paju-si Gyeonggi-do where Mipum Creative Space (hereinafter called ‘Mipum’) is located. Farmers used to live in Bongseo-ri that is closer to Gaesung than to Seoul and so Mipum Creative Space looks like a typical renovated farmhouse. In the one-story house, Taekyun Kim and Hyunwoon Shin shares one room and Joonsang Park uses another room furnished with the kiln and ceramic equipment. And Jisoo Park who started ‘Mipum’, which means Art Pumassi (note: Pumassi which arranges mutual exchange of labor for purposes of reaping economies of scale in agricultural production is one of the oldest community cooperation way Korean rural villages have clung to.) lives and works here and plays a role of planning various projects and exhibitions as a creative director.
On the day when this studio opens to the public, colleagues and villagers set the quiet rural village - about one hour away from Seoul by car – on fire. The four artists exhibited their art pieces in the room Hyunwoon Shin and Taekyun Kim uses. The art pieces of Taekyun Kim are exhibited at the outside of Mipum Creative Space and the big garden is crowed with people who enjoy artworks and food. The sky of autumn in early October at Paju was more beautiful than ever. Villagers who made time for the open studio though it was the busy farming seasons enjoyed the party here and there in the studio that seemed familiar to them and went back at dusk. Then, one by one various artists came to see the Mipum studio and artworks.
The singer from Paju, an acquaintance of artist Jisoo Kim sang a song to congratulate ‘open studio’ and subsequently the four artists had a time to explain their own works. In Paju there are a lot of musicians who are influenced by the American popular music like rock and pop music. Jisoo Kim explained what triggers opening the studio and its activities, and introduced stories about how the rest of members get together. Artist Hyunwoon Shin had lived in China but it has not been long since he came back to Korea with his family and lived in Hairi. He said Mipum is the appropriate studio for him. Artist Joonsang Park said that he came in Mipum leaving the studio he had used for ten years. He made decision to move to Paju to try a new work in a new place even though moving is not easy due to the kiln and various equipment for ceramic arts and expensive due to the voltage increase for electricity usage. Artist Taekyun Kim thought Mipum was the appropriate studio for him in terms of location because he lived nearby. And then he explained the artwork.
Artist Jisoo Kim continues digital work to create a color face by hanging pixels of a cross section long. He put various colors of things on screen by digitalizing sources of videos and pictures with computer programs. As if we magnify the parts after taking hold of one piece among various elements hidden in the shape of visible combined objects, creating a color face becomes pictures or video clips. The recent work is to show multi-layered images on the window of a door taken off from a scrapped car, to reproduce images collected images on the door of a car. Some images of people include feverish ladies in pornography as if she expresses pleasure. Images of people with various looks, as if they are reflected in the black coated window of a car or we look into the window, are ‘consumed’ ones in the real world and cause various feelings.
Artist Hyunwoon Shin continued his work in sculpture creating images of dropped bombs from the sky or broken light bulbs by connecting wires. Instead of making broken light bulbs, dropped bombs and fires, he makes scattered leaves only with a frame using short wires. The artist, who told he did not work a lot recently, exhibited the upright standing figure created by binding thick wires in the open studio. The figure is hollow on its inside through the thick wires but describes the strong human body. I could read the confidence and expectation of the artist who came back from China and is preparing for a new piece of art.
Artist Junsang Park who creates a ceramic sculpture created various animals. From his early days to recently he has continued his work with themes of deer and machines but he is using various animals as a theme to hedge the risk of being typecast as a ‘deer artist’. His animal figures looks like a robot mixing with the images of machines. Through the animals combined with machines, the artist notionally reveals how much impact what human beings have done gives on animals. The work seems to have a message that the bad behaviors of human beings causing nature’s destruction goes back to us like a boomerang. His artwork of making the shape with clay and baking it in a kiln is very realistic and feels stronger and heavier than metal sculptures. Such weights firmly reveal the messages the artist is going to convey. Sometimes the artist, who bakes dishes and sells them in a cheap price to make money, is finding ways how he can continue his work. Discussion on various experiences and alternatives lasted till late because these are common interests of many artists and directors including me.
Artist Taekyun Kim, who creates a metal sculpture of animals - one of nature objects, shows his own philosophy on nature. The artist describes the process of making the status quo the status of order using chaos theory. Like a fractal concept that patterns consist of the whole, he makes small metal patterns and combines them into an animal figure. He calculates and designs patterns with computer programs so that the accurate parts can consist of the whole. All patterns cannot be consistent but the artist himself makes the rule and combines the patterns into a nature object. In other words, human beings are a part of nature, and human activities and civilization are a procedure of establishing the order as a part of nature. It is obvious that a lot of things against the law of nature are caused by human beings, but nature consists of the whole reflecting the changed patterns and plays a role of restoring the order. His works also seem to follow the law of nature. Artist Taekyun Kim draws the shape in his mind at first but composes the whole making parts that will be combined as if John Pai, Korean-American artist, creates the whole shape welding pieces of wires. He creates figures of dynamic and strong animals, which I think implies another characteristic of nature that is moving and changing all the time.
All the artists in Mipum express their agony on nature in their artwork. I am sure that their love of humanity is revealed as the love of nature. Through artists at Mipum, I can make sure that people who share the viewpoints on nature and the artwork always get together even though they have different personalities. Unsurprisingly, it is said they share ideas on the work all the time and learn a lot of things from one another’s way of working. Sometimes they drink together to share information and find a solution to their problems. A colleague becomes a teacher and a family for an artist who works with being isolated. From the beginning artist Jisoo Park planned to build a way of working that artists get together but work in an independent space. This is a dominant principle of Mipum where artists practice ‘Art Poomassi’, which is still working.
Paju where Mipum is located is geographically extraordinary. As I mentioned before, Paju is closer to Gaesung than to Seoul and has a lot of military camps. And recently industrial complexes are built there. Most neighbors are famers and Jisoo Park introduced their studio to their neighbors through the head of this village. The neighbors who are invited visited here with curiosity about what artists do there. Artist Jisoo Kim said that various cultural facilities are being built in this area but there is few places residents can visit with ease. Mipum Creative Space can be a place to keep in tune with the neighbors and do something considering the geographical extraordinariness. Four artists will continue their individual work but the quiet request of the neighbors will move the artists. The trial to open artists’ studio by the Gyeonggi Cultural Foundation and Mipum’s acceptance of would be the beginning of such a move.
Written by Junho Seo (Director, Space O’NewWall)
<ggc의 모든 콘텐츠는 저작권법의 보호를 받습니다.>