지지씨 기관 회원 가입 안내
경기도내에 위치한 국공사립 문화예술기관, 박물관, 미술관, 공연장 등 도내의
문화예술 소식과 정보를 발행해주실 수 있는 곳이라면 언제든지 환영합니다.
지지씨 기관 회원은 지지씨 콘텐츠를 직접 올려 도민들과 더욱 가까이 소통할 수 있습니다.
기관에서 발행하는 소식지, 사업별 보도자료, 발간도서 등 온라인 게재가 가능하다면 그 어떠한 콘텐츠도 가능합니다.
지지씨를 통해 더 많은 도민에게 기관의 사업과 콘텐츠를 홍보하고, 문화예술 네트워크를 구축하세요.
지지씨 기관 회원으로 제휴를 희망하는 기관은 해당 신청서를 작성하여 메일로 제출바랍니다.
지지씨 기관 회원 혜택
신청서 작성 및 제출안내
경기 문화예술의 모든 것, 지지씨는
기관 회원 분들의 많은 참여를 기다립니다.
지지씨플랫폼 운영 가이드
지지씨는 회원 여러분의 게시물이 모두의 삶을 더욱 아름답게 해 줄 거라 믿습니다. 경기문화재단은 여러분이 작성한 게시물을 소중히 다룰 것입니다.
제1조(목적)
본 가이드는 재단법인 경기문화재단의 ‘온라인 아카이브 플랫폼 지지씨(www.ggc.ggcf.kr. 이하 ‘지지씨’)’의 기관회원(이하 ‘회원’)의 정의 및 권리와 의무를 규정하고, 회원의 생산자료에 관한 기록 저장과 활용에 관한 내용을 규정함을 목적으로 합니다.
제2조(정의)
본 가이드에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다.
① ‘지지씨’는 경기도 소재 문화예술기관의 생산자료 등록과 확산을 위해 경기문화재단이 운영하는 온라인 아카이브 플랫폼입니다.
② ‘회원’이란 소정의 가입 승인 절차를 거쳐 지지씨 글쓰기 계정(ID)을 부여받고, 지지씨에 자료 등록 권한을 부여받은 경기도 소재 문화예술기관 및 유관기관을 의미합니다.
‘생산자료(=콘텐츠)’란 ‘회원’이 지지씨 플랫폼 상에 게재한 부호, 문자, 음성, 음향, 그림, 사진, 동영상, 링크 등으로 구성된 각종 콘텐츠 자체 또는 파일을 말합니다.
제3조(가이드의 게시와 개정)
① 경기문화재단은 본 가이드의 내용을 ‘회원’이 쉽게 알 수 있도록 지지씨 플랫폼의 기관회원 등록 안내 페이지에 게시하여, 자유롭게 내려받아 내용을 확인할 수 있도록 합니다.
② 본 가이드는 경기문화재단의 온라인 플랫폼 운영 정책 및 저작권 등 관련 법규에 따라 개정될 수 있으며, 가이드를 개정, 적용하고자 할 때는 30일 이전에 약관 개정 내용, 사유 등을 '회원'에 전자우편으로 발송, 공지합니다. 단, 법령의 개정 등으로 긴급하게 가이드를 변경할 경우, 효력 발생일 직전에 동일한 방법으로 알려 드립니다.
1. 본 가이드의 개정과 관련하여 이의가 있는 ‘회원’은 탈퇴할 수 있습니다.
2. 경기문화재단의 고지가 있고 난 뒤 효력 발생일까지 어떠한 이의도 제기하지 않았을 경우, 개정된 가이드를 승인한 것으로 간주합니다.
제4조(회원자격 및 가입)
① ‘지지씨’의 ‘회원’은 경기도 소재 문화예술기관과 유관기관으로 합니다. ‘회원’은 글쓰기 계정을 부여받은 후 지지씨에 생산자료를 등록하거나, 게시를 요청할 수 있습니다.
② ‘지지씨’의 가입 신청은 지지씨 누리집에서 가능합니다. 회원가입을 원하는 기관은 계정 신청서를 작성, 가입 신청을 할 수 있습니다.
1. 회원가입을 원하는 기관은 지지씨에서 내려받기 한 ‘온라인 콘텐츠 플랫폼 지지씨 계정 신청서’를 지지씨 공식 전자메일(ggc@ggcf.kr)로 제출, 승인 요청을 합니다.
2. 한 기관에 발급되는 계정은 부서별/사업별로 복수 발급이 가능합니다. 단, 사용자 편의 등을위해 기관 계정 관리자 1인이 복수 계정의 발급을 신청한 경우, 승인 불가합니다.
3. ‘회원’ 계정은 신청인이 속한 기관명/부서명/사업명 등의 한글로 부여됩니다.
4. ‘회원’은 계정 발급 후 최초 로그인 시 비밀번호를 변경합니다.
5. 계정의 비밀번호는 가입 승인된 계정과 일치되는 ‘회원’임을 확인하고, 비밀 보호 등을 위해 ‘회원’이 정한 문자 또는 숫자의 조합을 의미합니다.
③ ‘지지씨’ 가입 신청 방법은 내부 방침에 따라 변경될 수 있으며, 가입 신청에 관한 구체적인 내용은 지지씨 누리집에서 확인할 수 있습니다.
④ 경기문화재단은 다음 각호에 해당하는 신청에 대하여 승인 불허 혹은 사후에 계정을 해지할 수 있습니다.
1. 과거 회원자격 상실 회원. 단, 경기문화재단과 회원 재가입 사전 협의, 승인받은 경우는 예외로 함
2. 정보의 허위 기재, 저작권 등 관련 법률을 위반한 저작물 게시 등 제반 규정을 위반한 경우
⑤ ‘회원’은 회원자격 및 지지씨에서 제공하는 혜택 등을 타인에게 양도하거나 대여할 수 없습니다.
⑥ ‘지지씨’는 계정과 생산자료의 효율적인 관리를 위해 〔별표〕에 따라 ‘회원’을 구분합니다. 회원 구분에 따른 이용상의 차이는 없습니다.
제5조(회원 정보의 변경)
① ‘회원’은 언제든지 가입정보의 수정을 요청할 수 있습니다. 기관명, 부서명 등의 변경에 따른 계정 변경도 가능합니다. 단, 계정 변경시에는 계정(신청/변경)신청서를 다시 작성, 제출해야 합니다.
② ‘회원’은 계정 신청 시 기재한 사항이 변경되었을 경우 전자우편 등 기타 방법으로 재단에 대하여 그 변경사항을 알려야 합니다.
③ 제2항의 변경사항을 알리지 않아 발생한 불이익에 대하여 재단은 책임지지 않습니다.
제6조(회원 탈퇴 및 정지‧상실)
① ‘회원’은 지지씨 공식 전자메일, 전화 및 경기문화재단이 정하는 방법으로 탈퇴를 요청할 수 있으며 경기문화재단은 ‘회원’의 요청에 따라 조속히 탈퇴에 필요한 제반 절차를 수행합니다.
② ‘회원’이 탈퇴할 경우, 해당 ‘회원’의 계정 및 가입 시 작성, 제출한 개인정보는 삭제되지만, 탈퇴 이후에도 등록자료는 ‘지지씨’에서 검색, 서비스됩니다.
③ ‘회원’ 탈퇴 후에도 재가입이 가능하며, 탈퇴 전과 동일한 아이디를 부여합니다.
제7조(생산자료의 게시와 활용)
① ‘회원’은 글쓰기페이지(www,ggc.ggcf.kr/ggcplay/login)를 통해 계정의 아이디와 비밀번호를 입력, ‘지지씨’에 접속합니다.
② ‘회원’은 ‘지지씨’ 에디터 프로그램을 활용하여 해당 기관의 문화예술 관련 자료를 게시 및 수정, 삭제할 수 있습니다. 단, 사업의 일몰, 기간의 종료, 추진부서의 변경 등의 사유로 삭제는 불가합니다.
③ ‘회원’은 ‘지지씨’에 게시한 해당기관의 자료를 뉴스레터, SNS 등 온라인 매체로 확산, 활용할 수 있습니다. 단, 타기관의 자료를 사용하는 경우 사전 사용 협의 및 출처를 밝혀야 합니다.
④ ‘회원’의 게시물은 도민 문화향수 확산을 위해 출처를 밝히고 뉴스레터나 SNS 등의 채널에 가공 없이 활용될 수 있습니다.
제8조(회원의 아이디 및 비밀번호의 관리에 대한 의무)
① ‘회원’의 아이디와 비밀번호에 관한 관리책임은 ‘회원’에게 있으며, 이를 제3자에게 제공할 수 없습니다.
② ‘회원’은 아이디 및 비밀번호가 도용되거나 제3자가 사용하고 있음을 인지한 경우, 이를 즉시 경기문화재단에 알리고 재단의 안내를 따라야 합니다.
③ 본조 제2항의 상황에 해당하는 ‘회원’이 경기문화재단에 그 사실을 알리지 않거나, 알린 경우라도 경기문화재단의 안내에 따르지 않아 발생한 불이익에 대하여 경기문화재단은 책임지지 않습니다.
제9조(회원의 개인정보 보호에 대한 의무)
① 경기문화재단은 지지씨 계정 신청시 수집하는 개인정보는 다음과 같습니다.
1. 계정 관리자 이름 2. 사무실 연락처 3. 담당자 전자메일
② ‘회원’의 개인정보는 「개인정보보호법」 및 경기문화재단 개인정보처리방침에 따라 보호됩니다.
③ 경기문화재단 개인정보처리방침은 ‘지지씨’ 누리집 하단에 공개하며, 개정시 그 내용을 ‘회원’의 전자메일로 알립니다.
제10조(사용자 권리 보호)
① ‘회원’의 게시물이 저작권 등에 위배될 경우 경기문화재단은 사전 협의나 통보 없이 바로 삭제조치합니다. 이와 관련한 분쟁은 「저작권법」 및 「공공기록물 관리에 관한 법률」 등을 따릅니다.
② 경기문화재단은 ‘회원’의 게시물이 타인의 권리를 침해하는 내용이거나, 관련 법령을 위배하는 등지지씨의 운영 정책에 부합되지 않는 경우, ‘회원’과 협의 없이 삭제할 수 있습니다.
‘지지씨’의 게시물로 기관의 명예훼손 등 권리침해를 당하셨다면, 경기문화재단 지지씨멤버스의 고객상담(VOC)을 통해 민원을 제기할 수 있습니다. 이는 (사)한국인터넷자율정책기구(KISO)의 정책 규정을 따라 처리될 것입니다.
본 약관은 경기문화재단 대표이사의 승인을 얻은 날부터 시행됩니다.
대분류 | 외부기관 | 경기문화재단 |
---|---|---|
중분류 | 뮤지엄(박물관,미술관)/협회/문화예술공공기관/시군청 담당부서 등 | 본부/기관 |
아이디 | 사업부서명/사업명 | 사업부서명/사업명 |
글쓴이 노출 | 아이디와 동일(한글) | 아이디와 동일(한글) |
콘텐츠 등록/수정 요청
01. 콘텐츠 등록 및 수정 요청서 양식 다운로드
콘텐츠 직접 등록 및 수정이 어려우실 경우, 해당 요청서 양식을 다운로드 하신 후 작성하여
지지씨 관리자에게 등록·수정을 요청해주세요.
02. 콘텐츠 등록 및 수정 요청 안내
상단에서 다운로드하신 해당 요청서 양식 파일을 지지씨 관리자 이메일로 제출해 주세요.
경기문화재단
When and where will we meet again!
Suwon_Changsun Koh, Seems Like Community (Wolsik Kim, Dongyeol Kwak, Youngkyun Park, Aram Lee), Wonjin Chun, Seungjin Ryu, Hyemin Yu
The area of 29-33 Changnyongmun-ro Ji-dong Paldal-gu Suwon. Walking up the street away from Sundae (note: Sundae is a Korean dish made generally generally by or cow or pig's that are stuffed with various ingredients.) town of Ji-dong market for five minutes, studios of artists stand closely together in the neighborhood. There is Dongnamgagru on the hill - left side of the alley and unfortunately houses under the hill has already been demolished by the the Cultural Heritage Protection Law. After having a glimpse of broken houses here and there, we can get to the artists’ studios. The title of the open studio which the five teams of artists – Changsun Koh, Seems Like Community, set is ‘When and where will we meet again!’. The old-fashioned title with an exclamation mark has diverse meanings. Let’s go over the meanings.
First of all, ‘we’. The five artists are schoolmates or the friends of the schoolmates. It has been several years since they came here. As you can guess from a huddle of studios that are located where a few steps from one studio take you to another, they call themselves ‘we’ who spend time having fun together. It is special enough by itself but ‘we’ in the title has a broader meaning; brothers, ladies, grandmothers and grandfathers, children in the neighborhood. The open studio held for two days and if you stayed for one day or even only for one hour, you would find that the neighbors say hello and stay at studios for a while when they passing by. On the first day, the Korean Ogol Chicken was escaped from the third floor of the chicken coop of a next-door brother and embarrassed about not finding where to go on the wires of a utility pole. While visitors felt sorry looked at the chicken, the artists said that the chicken escaped again. They know what is going on next door. Their ‘we’ is broad and special like this. (Fortunately, the chicken came down safely.)
‘When’. They are attached to each other for years but they should leave now. The five teams would like to move as they can. I was happy to hear that but ‘we’ is not such ‘we’. There is ‘we’ in the time piled up. The things that I saw first when visiting this village were chairs here and there in the alley. Artist Wonjin Chun warm-heartedly put the chairs hoping that the elder in the neighborhood take a rest when walking up the street. Somebody will be able to take them away in this day and age but the chairs in this alley stand there tacitly as our chairs and our rest area. When will the ‘when’ be when they leave this place which they love with all their heart. Now their neighbors may bring the fact to mind that young artists lived in this village as a good memory. Now we are waiting for the ‘when’ that no one knows when.
‘Where’. These five teams of artists are interested in the community arts to take into action even though not everyone is. Artist Changsun Koh who planned the open studio said it is not all of them but when I looked every aspect I cannot tell who are yes or no in a simple way. Seems Like Community and Wonjin Chun have a firm belief on the community arts and act based on their conviction. It is common in this Ji-dong artists’ alley for people of like minds to join in the projects. Instead of including or excluding like ‘in’ or ‘out’, the come-and-go in this alley seems like water or air. So do programs of the open studio. For artists, opening studio is more cumbersome than expected or more monotonous than cumbersome. That is to say, there are many artists who step back replacing the opportunities to meet artists with an exhibition, but these artists tries to meet their neighbors with their artworks in person. They provided noodles, Jajangmyeon and a dancing room as they could. There are not only artists and their fellow all by themselves, but ‘we’ are ‘here’ altogether.
‘Again’. This is a little bit difficult. We cannot do once again. The title cannot disguise their sadness. The sadness are revealed in Hyemin Yu’s ‘Disappearing Screen’ to melt the salts with which a screen was made. She showed the video on Ji-dong and the music video of open-studio participants produced on the spot. The open studio ended as the screen disappeared. A cliché, but ‘again’ is not here in the beloved studio of Ji-dong again, but again in the new space. In addition, ‘will meet.’ Using ‘will’ with ‘meet’ delivers a will of a speaker as well as a guess about things we cannot be sure of as of now. Two meanings are overlapped; their wish to meet again and the unforeseeable future. As we are reminded of the open studio – an amalgam of people, time & space and embracing of their iteration, it would be inevitable for us to unravel a projectory of the unanswered moments when we were together, and of deep thoughts about the puzzles.
Sometimes artists’ studios are dull. Sometimes the studios have only one computer, if the arts are not paintings or sculptures. When visiting for planning, I felt this alley was dull. Artists do not have to stay in the studio and they do not have to decorate and clean the studios all the time. I was worried if the studios were dull on the day of the open studio ‘When and where will we meet again!’ However, my worries proved to be unfounded. Above all, I have to tell this story. There are healthy people here. Arts and lives get along with adhesively bonded. People support and connect each other. Let’s start with these even if we can find more stories to tell.
I toured artists’ studios in Gyeonggi area from late summer to late autumn. I heard that there are not a lot of artists’ villages to be built explicitly. Can we say the artists five minutes away by car are neighborhood artists? These five teams of artists were different if the characteristic of most artists is isolation. Can they achieve ‘getting together’ only because they have been close to each other or they believe in community arts? It is claimed that the projects such as the Village Art Project and the Traditional Market Boosting Project done by the government were successful because the members in the area worked together for a long time. As a part of attempts to get together even though it is not clear what kinds of ideas were transfused by the philosophy of the community arts in every project. I was sometimes embarrassed about various projects which are pale though it is told that the projects were well planned and executed as a business to bear fruit.
Then is this alley healthy because every artist is healthy? It is hard to explain the energy here only with the healthiness of each artist. Visitors - students, artists in Asia-Pacific region who keep in touch with the Ji-dong artists and the neighbors – did not seem like an audience only on the day but like a splint the five teams of artists depend on in their lives. I felt it happens that they are supported by appropriate lumber and at the same time they get energy from their own original framework for right direction and decision. Furthermore, the five teams do not have just a arithmetic meaning but they are partners with the same interest and understandings sharing and supporting their works. The open studio held for a long time from afternoon to nights, and every time slot had its own focus and attracted attention of audience.
There was a rickshaw-looking installation which should be pulled by a bicycle in front of the studio of Seems Like Community, and it appeared at the last minute of the day. When Wonjin Chun himself pulled a bicycle and run over the short distance people applauded and shouted with joy, which – maybe I am stretching the meaning - seemed like a trace of an art in everyday lives. There are playing well with arts, eating well with arts and laughing well with arts in Ji-dong alley. The pathos the time of playing, eating, and laughing well might have originated from the fixed condition that they should leave soon. As a result, I felt complicated when the open studio was over. How do the five teams of artists feel when even one-day audience – even though he was active – feels complicated? Nevertheless, they did not seem to shout for ‘worthwhile’ more enthusiastically because it was the final day. I hope you live a healthy and connected life, supporting each other even though you move somewhere soon.
The animation when we saw in our childhood is kept in our memory, the sandcastle comes across our mind, and we sometimes recollect the picture we drew and feel proud especially when we got the prize for it even though it was not that good. We can say this is the usefulness of the uselessness arts have. We remember arts as a play to be absorbed in. It is obvious that the basic actions and the process of arts like drawing, creating and seeing have a great impact on our lives, and then if the arts are expanded into the realm of life? The energy filled in Ji-dong would change someone into a future artist or well-prepared audience with a good eye even if the artists move. Might this be enough? I would like to respond to ‘When and where will we meet again!’. ‘I will remember that then we met there.’
Written by Hyunju Kim (Creative Director/Art Critic)
<ggc의 모든 콘텐츠는 저작권법의 보호를 받습니다.>