지지씨 기관 회원 가입 안내
경기도내에 위치한 국공사립 문화예술기관, 박물관, 미술관, 공연장 등 도내의
문화예술 소식과 정보를 발행해주실 수 있는 곳이라면 언제든지 환영합니다.
지지씨 기관 회원은 지지씨 콘텐츠를 직접 올려 도민들과 더욱 가까이 소통할 수 있습니다.
기관에서 발행하는 소식지, 사업별 보도자료, 발간도서 등 온라인 게재가 가능하다면 그 어떠한 콘텐츠도 가능합니다.
지지씨를 통해 더 많은 도민에게 기관의 사업과 콘텐츠를 홍보하고, 문화예술 네트워크를 구축하세요.
지지씨 기관 회원으로 제휴를 희망하는 기관은 해당 신청서를 작성하여 메일로 제출바랍니다.
지지씨 기관 회원 혜택
신청서 작성 및 제출안내
경기 문화예술의 모든 것, 지지씨는
기관 회원 분들의 많은 참여를 기다립니다.
지지씨플랫폼 운영 가이드
지지씨는 회원 여러분의 게시물이 모두의 삶을 더욱 아름답게 해 줄 거라 믿습니다. 경기문화재단은 여러분이 작성한 게시물을 소중히 다룰 것입니다.
제1조(목적)
본 가이드는 재단법인 경기문화재단의 ‘온라인 아카이브 플랫폼 지지씨(www.ggc.ggcf.kr. 이하 ‘지지씨’)’의 기관회원(이하 ‘회원’)의 정의 및 권리와 의무를 규정하고, 회원의 생산자료에 관한 기록 저장과 활용에 관한 내용을 규정함을 목적으로 합니다.
제2조(정의)
본 가이드에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다.
① ‘지지씨’는 경기도 소재 문화예술기관의 생산자료 등록과 확산을 위해 경기문화재단이 운영하는 온라인 아카이브 플랫폼입니다.
② ‘회원’이란 소정의 가입 승인 절차를 거쳐 지지씨 글쓰기 계정(ID)을 부여받고, 지지씨에 자료 등록 권한을 부여받은 경기도 소재 문화예술기관 및 유관기관을 의미합니다.
‘생산자료(=콘텐츠)’란 ‘회원’이 지지씨 플랫폼 상에 게재한 부호, 문자, 음성, 음향, 그림, 사진, 동영상, 링크 등으로 구성된 각종 콘텐츠 자체 또는 파일을 말합니다.
제3조(가이드의 게시와 개정)
① 경기문화재단은 본 가이드의 내용을 ‘회원’이 쉽게 알 수 있도록 지지씨 플랫폼의 기관회원 등록 안내 페이지에 게시하여, 자유롭게 내려받아 내용을 확인할 수 있도록 합니다.
② 본 가이드는 경기문화재단의 온라인 플랫폼 운영 정책 및 저작권 등 관련 법규에 따라 개정될 수 있으며, 가이드를 개정, 적용하고자 할 때는 30일 이전에 약관 개정 내용, 사유 등을 '회원'에 전자우편으로 발송, 공지합니다. 단, 법령의 개정 등으로 긴급하게 가이드를 변경할 경우, 효력 발생일 직전에 동일한 방법으로 알려 드립니다.
1. 본 가이드의 개정과 관련하여 이의가 있는 ‘회원’은 탈퇴할 수 있습니다.
2. 경기문화재단의 고지가 있고 난 뒤 효력 발생일까지 어떠한 이의도 제기하지 않았을 경우, 개정된 가이드를 승인한 것으로 간주합니다.
제4조(회원자격 및 가입)
① ‘지지씨’의 ‘회원’은 경기도 소재 문화예술기관과 유관기관으로 합니다. ‘회원’은 글쓰기 계정을 부여받은 후 지지씨에 생산자료를 등록하거나, 게시를 요청할 수 있습니다.
② ‘지지씨’의 가입 신청은 지지씨 누리집에서 가능합니다. 회원가입을 원하는 기관은 계정 신청서를 작성, 가입 신청을 할 수 있습니다.
1. 회원가입을 원하는 기관은 지지씨에서 내려받기 한 ‘온라인 콘텐츠 플랫폼 지지씨 계정 신청서’를 지지씨 공식 전자메일(ggc@ggcf.kr)로 제출, 승인 요청을 합니다.
2. 한 기관에 발급되는 계정은 부서별/사업별로 복수 발급이 가능합니다. 단, 사용자 편의 등을위해 기관 계정 관리자 1인이 복수 계정의 발급을 신청한 경우, 승인 불가합니다.
3. ‘회원’ 계정은 신청인이 속한 기관명/부서명/사업명 등의 한글로 부여됩니다.
4. ‘회원’은 계정 발급 후 최초 로그인 시 비밀번호를 변경합니다.
5. 계정의 비밀번호는 가입 승인된 계정과 일치되는 ‘회원’임을 확인하고, 비밀 보호 등을 위해 ‘회원’이 정한 문자 또는 숫자의 조합을 의미합니다.
③ ‘지지씨’ 가입 신청 방법은 내부 방침에 따라 변경될 수 있으며, 가입 신청에 관한 구체적인 내용은 지지씨 누리집에서 확인할 수 있습니다.
④ 경기문화재단은 다음 각호에 해당하는 신청에 대하여 승인 불허 혹은 사후에 계정을 해지할 수 있습니다.
1. 과거 회원자격 상실 회원. 단, 경기문화재단과 회원 재가입 사전 협의, 승인받은 경우는 예외로 함
2. 정보의 허위 기재, 저작권 등 관련 법률을 위반한 저작물 게시 등 제반 규정을 위반한 경우
⑤ ‘회원’은 회원자격 및 지지씨에서 제공하는 혜택 등을 타인에게 양도하거나 대여할 수 없습니다.
⑥ ‘지지씨’는 계정과 생산자료의 효율적인 관리를 위해 〔별표〕에 따라 ‘회원’을 구분합니다. 회원 구분에 따른 이용상의 차이는 없습니다.
제5조(회원 정보의 변경)
① ‘회원’은 언제든지 가입정보의 수정을 요청할 수 있습니다. 기관명, 부서명 등의 변경에 따른 계정 변경도 가능합니다. 단, 계정 변경시에는 계정(신청/변경)신청서를 다시 작성, 제출해야 합니다.
② ‘회원’은 계정 신청 시 기재한 사항이 변경되었을 경우 전자우편 등 기타 방법으로 재단에 대하여 그 변경사항을 알려야 합니다.
③ 제2항의 변경사항을 알리지 않아 발생한 불이익에 대하여 재단은 책임지지 않습니다.
제6조(회원 탈퇴 및 정지‧상실)
① ‘회원’은 지지씨 공식 전자메일, 전화 및 경기문화재단이 정하는 방법으로 탈퇴를 요청할 수 있으며 경기문화재단은 ‘회원’의 요청에 따라 조속히 탈퇴에 필요한 제반 절차를 수행합니다.
② ‘회원’이 탈퇴할 경우, 해당 ‘회원’의 계정 및 가입 시 작성, 제출한 개인정보는 삭제되지만, 탈퇴 이후에도 등록자료는 ‘지지씨’에서 검색, 서비스됩니다.
③ ‘회원’ 탈퇴 후에도 재가입이 가능하며, 탈퇴 전과 동일한 아이디를 부여합니다.
제7조(생산자료의 게시와 활용)
① ‘회원’은 글쓰기페이지(www,ggc.ggcf.kr/ggcplay/login)를 통해 계정의 아이디와 비밀번호를 입력, ‘지지씨’에 접속합니다.
② ‘회원’은 ‘지지씨’ 에디터 프로그램을 활용하여 해당 기관의 문화예술 관련 자료를 게시 및 수정, 삭제할 수 있습니다. 단, 사업의 일몰, 기간의 종료, 추진부서의 변경 등의 사유로 삭제는 불가합니다.
③ ‘회원’은 ‘지지씨’에 게시한 해당기관의 자료를 뉴스레터, SNS 등 온라인 매체로 확산, 활용할 수 있습니다. 단, 타기관의 자료를 사용하는 경우 사전 사용 협의 및 출처를 밝혀야 합니다.
④ ‘회원’의 게시물은 도민 문화향수 확산을 위해 출처를 밝히고 뉴스레터나 SNS 등의 채널에 가공 없이 활용될 수 있습니다.
제8조(회원의 아이디 및 비밀번호의 관리에 대한 의무)
① ‘회원’의 아이디와 비밀번호에 관한 관리책임은 ‘회원’에게 있으며, 이를 제3자에게 제공할 수 없습니다.
② ‘회원’은 아이디 및 비밀번호가 도용되거나 제3자가 사용하고 있음을 인지한 경우, 이를 즉시 경기문화재단에 알리고 재단의 안내를 따라야 합니다.
③ 본조 제2항의 상황에 해당하는 ‘회원’이 경기문화재단에 그 사실을 알리지 않거나, 알린 경우라도 경기문화재단의 안내에 따르지 않아 발생한 불이익에 대하여 경기문화재단은 책임지지 않습니다.
제9조(회원의 개인정보 보호에 대한 의무)
① 경기문화재단은 지지씨 계정 신청시 수집하는 개인정보는 다음과 같습니다.
1. 계정 관리자 이름 2. 사무실 연락처 3. 담당자 전자메일
② ‘회원’의 개인정보는 「개인정보보호법」 및 경기문화재단 개인정보처리방침에 따라 보호됩니다.
③ 경기문화재단 개인정보처리방침은 ‘지지씨’ 누리집 하단에 공개하며, 개정시 그 내용을 ‘회원’의 전자메일로 알립니다.
제10조(사용자 권리 보호)
① ‘회원’의 게시물이 저작권 등에 위배될 경우 경기문화재단은 사전 협의나 통보 없이 바로 삭제조치합니다. 이와 관련한 분쟁은 「저작권법」 및 「공공기록물 관리에 관한 법률」 등을 따릅니다.
② 경기문화재단은 ‘회원’의 게시물이 타인의 권리를 침해하는 내용이거나, 관련 법령을 위배하는 등지지씨의 운영 정책에 부합되지 않는 경우, ‘회원’과 협의 없이 삭제할 수 있습니다.
‘지지씨’의 게시물로 기관의 명예훼손 등 권리침해를 당하셨다면, 경기문화재단 지지씨멤버스의 고객상담(VOC)을 통해 민원을 제기할 수 있습니다. 이는 (사)한국인터넷자율정책기구(KISO)의 정책 규정을 따라 처리될 것입니다.
본 약관은 경기문화재단 대표이사의 승인을 얻은 날부터 시행됩니다.
대분류 | 외부기관 | 경기문화재단 |
---|---|---|
중분류 | 뮤지엄(박물관,미술관)/협회/문화예술공공기관/시군청 담당부서 등 | 본부/기관 |
아이디 | 사업부서명/사업명 | 사업부서명/사업명 |
글쓴이 노출 | 아이디와 동일(한글) | 아이디와 동일(한글) |
콘텐츠 등록/수정 요청
01. 콘텐츠 등록 및 수정 요청서 양식 다운로드
콘텐츠 직접 등록 및 수정이 어려우실 경우, 해당 요청서 양식을 다운로드 하신 후 작성하여
지지씨 관리자에게 등록·수정을 요청해주세요.
02. 콘텐츠 등록 및 수정 요청 안내
상단에서 다운로드하신 해당 요청서 양식 파일을 지지씨 관리자 이메일로 제출해 주세요.
경기문화재단
Introduction to 2018 Gyeonggi Creation-Center Artist in Residence : Jihyun Jung
Gyeonggi Creation-Center
2018 residents of Gyeonggi Creation-Center can be found at the Gyeonggi Creation Center website (http://gcc.ggcf.kr/). |
2018 Gyeonggi Creation-Center Artist in Residence : Jihyun Jung
< Demolition Site >, < Reconstruction Site > Work process|Jihyun Jung|2013~2015|Video recording
[ Artist Note ]
I was born in an apartment complex created around 1988 Olympic Stadium. Since the Korean War ended, war-torn Seoul has gone through modernization and rapid economic development after 1988 Seoul Olympics. The low-rise apartment houses built in those days of Olympics have been replaced by high-rise apartment buildings. The town where I was born and spent my childhood also has vanished by urban development. This experience became motivation for my works. Cities are rapidly built and easily disappear as a functional place of seeking economic profit based on development plan, while losing their own essence as a place of living.
I walk into the construction site of new town or the demolition site of vanishing old town, and intervene in the conditions of the site which change throughout the entire process. I make the structure from the construction materials found on site or mark the walls with red paint, then photograph, as a record, the process of being broken down to pieces of concrete.
[ Description of work ]
“ Topos koinos ,” or the shared common space, is in danger of extinction. Cities are only used as indicators of economy or politics, and no longer function as a place of living, which used to be their essence. People have hide their place of living inside thin steel fences, and have changed it into the functional urban space which guarantees benefits based on extravagant development plan. I walked into the space which is hidden by the steel fences and cannot be seen by the people who live in it, such as redevelopment area or reconstruction sites of new town. There, I look for the scenes of urbanization, and recorded the scenes as form of photos, directly intervening the scenes. < Construction Site >, < Demolition Site >, and < Reconstruction Site > are the works about those sites inside the steel fences.
< Demolition Site >
Demolition Site 01 Inside|Jihyun Jung|2013|Pigment print|120x160cm
Demolition Site 01 Outside|Jihyun Jung|2013|Pigment print|120x160cm
Demolition Site 11 Outside|Jihyun Jung|2013|Pigment print|120x160cm
Demolition Site 05 Outside|Jihyun Jung|2013|Pigment print|120x160cm
I sneaked into a building that was scheduled to be torn down, and painted the inner walls red before I photographed them. After the demolition I went in again, looking for traces of that red paint. By documenting the red walls that were broken down into smaller and smaller pieces as the building was destroyed, I chased after the fate of this red room that would, in the end, disappear into the void as an anonymous piece of concrete. The red room was a private space that dissolved when faced with a system of redevelopment. I reveal what kind of space the city we are living in is, and how the city as a place of community is vanishing. It is how I raise questions about the rash thoughtlessness of urbanization. Finding the red room where traces of an individual’s life still reside from within the spectacle of demolition is a work to recover and recognize the city as a place for living.
< Reconstruction Site >
Reconstruction Site 1|Jihyun Jung|2015|pigment print|140x180cm
Reconstruction Site 2|Jihyun Jung|2015|pigment print|140x180cm
Reconstruction Site 3|Jihyun Jung|2015|pigment print|140x180cm
Reconstruction Site 10|Jihyun Jung|2015|pigment print|140x180cm
In his work Reconstruction Site, he painted the entire interior of a floor in red and recorded the red walls coming into view due to demolition work and the change of its surroundings. While common residential space like an apartment usually offers severalty to each household, it becomes common and one property with the concurrence of reconstruction association having its reconstruction ahead. A sight where the red walls which once separated individual houses merge to form a red band is a visual metaphor of how those residents that once lived independently become one for the purpose of economic profit realization.
< Construction Site >
Construction Site 01|Jihyun Jung|2012|Pigment print|125x155cm
Construction Site 20|Jihyun Jung|2012|Pigment print|125x155cm
A construction site is where the act of destroying nature collides with the act of creating a place to live. It does not exist until the apartments are completed and a functional space appears amidst high-speed urbanization. From the interiors of the structures, I was able to find a point that conflicts with the dichotomy of construction sites. Then, by interfering with the order of the functional matters and discovering their tranquil side, I tried to express this seemingly rational, objective construction site as a personal and emotional space. These images were taken while exploring the construction sites of large apartment complexes that are now complete and fully functioning as homes in Pangyo New City in Bundang, Cheongra New City in Incheon, and Shinnae Development sites in Seoul.
[Critique] The Nonexistent Community (SaBine Lee, National Museum of Modern and Contemporary Art, Korea)
Born in 1983, JiHyun Jung is one of the young artists attesting the arrival of a new generation in the world of art that handles the subject of building renovations. Artists of this generation who are often labeled as ‘apartment kids’ grew up perceiving the communal residence or apartments, as well as the way a city operates, as a natural part of their surroundings. They come from a very different place compared to those born in the 1960~70s, a group from the ‘alley era’ when people with different economic conditions and lifestyles have coexisted. Therefore their artwork differs from those of preceding period that contained accusing messages or reminisced the uniqueness, their basis being the critical views on the process of modernization and urbanization. For this new generation, their childhood stage was set in the apartment complexes and not in the alley ways. The most distinctive characteristic of this new unit of residence is safety―ensured because it is occupied by economically similar class of people. Therefore the moment this safety is threatened or sabotaged, it’s as if the ground is shaking underneath their feet, the ground they had not even noticed until that very moment. Based on the experience, they form a certain artistic view of the world.
JiHyun Jung had spent her childhood in Jamsil Jugong Apartments, and when this body of buildings went into reconstruction in the early 2000s the event became essential to his world of art. Since the latter half of the 2000s when construction of second phase new towns like Pangyo and Gimpo was launched, Jung really began to photograph those apartment construction sites in the new cities. In Construction Site (2008-2012) series, his images focused on the apartment interiors soon to transform into a residential space instead of looking at the outer construction area. This vague space full of concrete walls and abstract construction structures, but its purpose still unknown, are embraced in warm and soft natural light. The artist had chosen day time in the weekends when the construction halts and the silent desolation of the time spent to explore the insides of the buildings is entirely exposed on the screen. Construction materials with unknown purpose are placed in rather unnatural positions, indicating the artist had briefly interrupted the order of this space. The insight on instability obtained by witnessing the collapse of the world is advanced into the process of inquiry and comprehension of the structure that form the foundation of that world.
Meanwhile, in Demolition Site (2013), a project that began soon after the previous one but that belongs to a preceding stage in terms of reconstruction, a completely different sentiment governs the screen. In the project the artist actually enters a building currently under demolition, paints the randomly chosen interior space in red paint, exits the building to watch the demolition process and photographs the moments when the red interior is momentarily sighted. The theme of reconstruction, interest in the internal structure of the building, and the artist’s intervention to expose that structure, are all conceptually similar to Construction Site yet the new series is much more dramatic and draws out intense emotions. Naturally, the story of destruction is always more stimulating than the story of creation, in addition to the symbolism of color red that implies flesh and blood. Yet the fact that the artist’s intervention was executed for a much more provocative reason has a great effect as well.
Reconstruction Site, a series that began in 2015 presents the directionality of the artist’s interest in a more specific fashion. The series talks of the reconstruction site at Gaepo Jugong Apartments. The intervening act of red paint exists here too but this time the basic unit is not the individual residential space but an entire building. For instance, take a look at the photograph featuring a 5-story building apartment with its side wall clearly marked with the number 208. You can see that the artist has painted the entire inner walls of the second floor in red. When these walls that once divided the living spaces are dismantled in the demolition process, the separated red surfaces become connected to form one long band. As the building collapses from one side to the other, the band shortens and in the end perishes. The interesting thing about how the red surfaces expand, fuse and extinguish, is that it’s like an indication of that instant moment when the speck of truth of our lives is revealed in this complicated social phenomenon of reconstruction.
That’s how peculiar these apartments are. The buildings are produced in identical size and structure but the moment people move into their inner spaces, individuality of each household is respected and emphasized. The apartment that was created as one building exists for several decades being divided into several dozens of individual houses. When its purpose is exhausted and the time comes for its reconstruction it becomes one single building again. The moment the red surfaces merge to form a red band is the artist’s intended metaphor on how those residents who had lived independently come together as a community under the name of reconstruction union for the common goal of economic profit realization.
When it comes to art on reconstruction, is it possible or necessary to search for a significant message that is more than a mere recreation of phenomenon, while critical views on social structure and homage to individuals, uniqueness and respective memory have vanished? Answer to that is unclear. Yet it does occur to me that perhaps underneath the indifferent surface JiHyun Jung is speaking up her highly cynical voice in his own way. That the true community we are searching for exists not when the life is lived but only before and after it. That it is only probable in the nostalgia for the past and the dream for the future, therefore the present and reality as a subject of criticism and contemplation were not there from the beginning.
Biography of Artist
Jihyun Jung Education 2017 PH.D.Chung-angUniversity, DepartmentofArtScience, Seoul,Korea 2016 M.F.AChung-angUniversity, Departmentofphotography, Seoul,Korea 2010 B.F.AChung-angUniversity, Departmentofphotography, Seoul,Korea Solo Exhibitions 2018 CONSTRUCT, KT&GSangsangmadang, Seoul, Korea 2016 ReconstructionSite, SPACEONEWWALL, Seoul, Korea 2014 DemolitionSite, KT&GSangsangmadang, Seoul, Korea 2013 ConstructionSite, SongEunArtCube, Seoul, Korea Group Exhibitions 2018 HeavenEarth&Man, SeoulMuseumofArt, Seoul, Korea 2016 International, Buk Seoul Museum of Art, Seoul, Korea 2015 Intro, National Museum of Modern and Contemporary Art, Seoul, Korea 2014 Site & Place (Duet exhibition), Doosan Gallery, New York, US Residency Programs 2018 Gyeonggi Creation Center, Gyeonggi-do, Korea 2015 Goyang Studio, National Museum of Modern and Contemporary Art, Goyang, Korea 2015 TokyoWonderSiteCreatorinResidence,Tokyo,Japan 2014 IncheonArtPlatform5thArtistResidency,Incheon,Korea 2014 Daegu International Photo Biennale-The top four 2014 portfolio award recipient, Daegu, korea 2014 Joongang Fine Arts Prize Selected Artists, JoongAng llbo, Korea 2013 KT&G Sangsangmadang Korean Photographer’s Fellowship- Final artist of the Year, KT&G Sangsangmadang, Seoul, Korea 2013 The 14th SAJINBIPYONG Award, photo space, Seoul, Korea Arko Artist Program, Arko Art Center, Seoul, Korea |
<ggc의 모든 콘텐츠는 저작권법의 보호를 받습니다.>
Introduction to Gyeonggi Creation-Center Artist in Residence/ Jihyun Jung