지지씨 기관 회원 가입 안내
경기도내에 위치한 국공사립 문화예술기관, 박물관, 미술관, 공연장 등 도내의
문화예술 소식과 정보를 발행해주실 수 있는 곳이라면 언제든지 환영합니다.
지지씨 기관 회원은 지지씨 콘텐츠를 직접 올려 도민들과 더욱 가까이 소통할 수 있습니다.
기관에서 발행하는 소식지, 사업별 보도자료, 발간도서 등 온라인 게재가 가능하다면 그 어떠한 콘텐츠도 가능합니다.
지지씨를 통해 더 많은 도민에게 기관의 사업과 콘텐츠를 홍보하고, 문화예술 네트워크를 구축하세요.
지지씨 기관 회원으로 제휴를 희망하는 기관은 해당 신청서를 작성하여 메일로 제출바랍니다.
지지씨 기관 회원 혜택
신청서 작성 및 제출안내
경기 문화예술의 모든 것, 지지씨는
기관 회원 분들의 많은 참여를 기다립니다.
지지씨플랫폼 운영 가이드
지지씨는 회원 여러분의 게시물이 모두의 삶을 더욱 아름답게 해 줄 거라 믿습니다. 경기문화재단은 여러분이 작성한 게시물을 소중히 다룰 것입니다.
제1조(목적)
본 가이드는 재단법인 경기문화재단의 ‘온라인 아카이브 플랫폼 지지씨(www.ggc.ggcf.kr. 이하 ‘지지씨’)’의 기관회원(이하 ‘회원’)의 정의 및 권리와 의무를 규정하고, 회원의 생산자료에 관한 기록 저장과 활용에 관한 내용을 규정함을 목적으로 합니다.
제2조(정의)
본 가이드에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다.
① ‘지지씨’는 경기도 소재 문화예술기관의 생산자료 등록과 확산을 위해 경기문화재단이 운영하는 온라인 아카이브 플랫폼입니다.
② ‘회원’이란 소정의 가입 승인 절차를 거쳐 지지씨 글쓰기 계정(ID)을 부여받고, 지지씨에 자료 등록 권한을 부여받은 경기도 소재 문화예술기관 및 유관기관을 의미합니다.
‘생산자료(=콘텐츠)’란 ‘회원’이 지지씨 플랫폼 상에 게재한 부호, 문자, 음성, 음향, 그림, 사진, 동영상, 링크 등으로 구성된 각종 콘텐츠 자체 또는 파일을 말합니다.
제3조(가이드의 게시와 개정)
① 경기문화재단은 본 가이드의 내용을 ‘회원’이 쉽게 알 수 있도록 지지씨 플랫폼의 기관회원 등록 안내 페이지에 게시하여, 자유롭게 내려받아 내용을 확인할 수 있도록 합니다.
② 본 가이드는 경기문화재단의 온라인 플랫폼 운영 정책 및 저작권 등 관련 법규에 따라 개정될 수 있으며, 가이드를 개정, 적용하고자 할 때는 30일 이전에 약관 개정 내용, 사유 등을 '회원'에 전자우편으로 발송, 공지합니다. 단, 법령의 개정 등으로 긴급하게 가이드를 변경할 경우, 효력 발생일 직전에 동일한 방법으로 알려 드립니다.
1. 본 가이드의 개정과 관련하여 이의가 있는 ‘회원’은 탈퇴할 수 있습니다.
2. 경기문화재단의 고지가 있고 난 뒤 효력 발생일까지 어떠한 이의도 제기하지 않았을 경우, 개정된 가이드를 승인한 것으로 간주합니다.
제4조(회원자격 및 가입)
① ‘지지씨’의 ‘회원’은 경기도 소재 문화예술기관과 유관기관으로 합니다. ‘회원’은 글쓰기 계정을 부여받은 후 지지씨에 생산자료를 등록하거나, 게시를 요청할 수 있습니다.
② ‘지지씨’의 가입 신청은 지지씨 누리집에서 가능합니다. 회원가입을 원하는 기관은 계정 신청서를 작성, 가입 신청을 할 수 있습니다.
1. 회원가입을 원하는 기관은 지지씨에서 내려받기 한 ‘온라인 콘텐츠 플랫폼 지지씨 계정 신청서’를 지지씨 공식 전자메일(ggc@ggcf.kr)로 제출, 승인 요청을 합니다.
2. 한 기관에 발급되는 계정은 부서별/사업별로 복수 발급이 가능합니다. 단, 사용자 편의 등을위해 기관 계정 관리자 1인이 복수 계정의 발급을 신청한 경우, 승인 불가합니다.
3. ‘회원’ 계정은 신청인이 속한 기관명/부서명/사업명 등의 한글로 부여됩니다.
4. ‘회원’은 계정 발급 후 최초 로그인 시 비밀번호를 변경합니다.
5. 계정의 비밀번호는 가입 승인된 계정과 일치되는 ‘회원’임을 확인하고, 비밀 보호 등을 위해 ‘회원’이 정한 문자 또는 숫자의 조합을 의미합니다.
③ ‘지지씨’ 가입 신청 방법은 내부 방침에 따라 변경될 수 있으며, 가입 신청에 관한 구체적인 내용은 지지씨 누리집에서 확인할 수 있습니다.
④ 경기문화재단은 다음 각호에 해당하는 신청에 대하여 승인 불허 혹은 사후에 계정을 해지할 수 있습니다.
1. 과거 회원자격 상실 회원. 단, 경기문화재단과 회원 재가입 사전 협의, 승인받은 경우는 예외로 함
2. 정보의 허위 기재, 저작권 등 관련 법률을 위반한 저작물 게시 등 제반 규정을 위반한 경우
⑤ ‘회원’은 회원자격 및 지지씨에서 제공하는 혜택 등을 타인에게 양도하거나 대여할 수 없습니다.
⑥ ‘지지씨’는 계정과 생산자료의 효율적인 관리를 위해 〔별표〕에 따라 ‘회원’을 구분합니다. 회원 구분에 따른 이용상의 차이는 없습니다.
제5조(회원 정보의 변경)
① ‘회원’은 언제든지 가입정보의 수정을 요청할 수 있습니다. 기관명, 부서명 등의 변경에 따른 계정 변경도 가능합니다. 단, 계정 변경시에는 계정(신청/변경)신청서를 다시 작성, 제출해야 합니다.
② ‘회원’은 계정 신청 시 기재한 사항이 변경되었을 경우 전자우편 등 기타 방법으로 재단에 대하여 그 변경사항을 알려야 합니다.
③ 제2항의 변경사항을 알리지 않아 발생한 불이익에 대하여 재단은 책임지지 않습니다.
제6조(회원 탈퇴 및 정지‧상실)
① ‘회원’은 지지씨 공식 전자메일, 전화 및 경기문화재단이 정하는 방법으로 탈퇴를 요청할 수 있으며 경기문화재단은 ‘회원’의 요청에 따라 조속히 탈퇴에 필요한 제반 절차를 수행합니다.
② ‘회원’이 탈퇴할 경우, 해당 ‘회원’의 계정 및 가입 시 작성, 제출한 개인정보는 삭제되지만, 탈퇴 이후에도 등록자료는 ‘지지씨’에서 검색, 서비스됩니다.
③ ‘회원’ 탈퇴 후에도 재가입이 가능하며, 탈퇴 전과 동일한 아이디를 부여합니다.
제7조(생산자료의 게시와 활용)
① ‘회원’은 글쓰기페이지(www,ggc.ggcf.kr/ggcplay/login)를 통해 계정의 아이디와 비밀번호를 입력, ‘지지씨’에 접속합니다.
② ‘회원’은 ‘지지씨’ 에디터 프로그램을 활용하여 해당 기관의 문화예술 관련 자료를 게시 및 수정, 삭제할 수 있습니다. 단, 사업의 일몰, 기간의 종료, 추진부서의 변경 등의 사유로 삭제는 불가합니다.
③ ‘회원’은 ‘지지씨’에 게시한 해당기관의 자료를 뉴스레터, SNS 등 온라인 매체로 확산, 활용할 수 있습니다. 단, 타기관의 자료를 사용하는 경우 사전 사용 협의 및 출처를 밝혀야 합니다.
④ ‘회원’의 게시물은 도민 문화향수 확산을 위해 출처를 밝히고 뉴스레터나 SNS 등의 채널에 가공 없이 활용될 수 있습니다.
제8조(회원의 아이디 및 비밀번호의 관리에 대한 의무)
① ‘회원’의 아이디와 비밀번호에 관한 관리책임은 ‘회원’에게 있으며, 이를 제3자에게 제공할 수 없습니다.
② ‘회원’은 아이디 및 비밀번호가 도용되거나 제3자가 사용하고 있음을 인지한 경우, 이를 즉시 경기문화재단에 알리고 재단의 안내를 따라야 합니다.
③ 본조 제2항의 상황에 해당하는 ‘회원’이 경기문화재단에 그 사실을 알리지 않거나, 알린 경우라도 경기문화재단의 안내에 따르지 않아 발생한 불이익에 대하여 경기문화재단은 책임지지 않습니다.
제9조(회원의 개인정보 보호에 대한 의무)
① 경기문화재단은 지지씨 계정 신청시 수집하는 개인정보는 다음과 같습니다.
1. 계정 관리자 이름 2. 사무실 연락처 3. 담당자 전자메일
② ‘회원’의 개인정보는 「개인정보보호법」 및 경기문화재단 개인정보처리방침에 따라 보호됩니다.
③ 경기문화재단 개인정보처리방침은 ‘지지씨’ 누리집 하단에 공개하며, 개정시 그 내용을 ‘회원’의 전자메일로 알립니다.
제10조(사용자 권리 보호)
① ‘회원’의 게시물이 저작권 등에 위배될 경우 경기문화재단은 사전 협의나 통보 없이 바로 삭제조치합니다. 이와 관련한 분쟁은 「저작권법」 및 「공공기록물 관리에 관한 법률」 등을 따릅니다.
② 경기문화재단은 ‘회원’의 게시물이 타인의 권리를 침해하는 내용이거나, 관련 법령을 위배하는 등지지씨의 운영 정책에 부합되지 않는 경우, ‘회원’과 협의 없이 삭제할 수 있습니다.
‘지지씨’의 게시물로 기관의 명예훼손 등 권리침해를 당하셨다면, 경기문화재단 지지씨멤버스의 고객상담(VOC)을 통해 민원을 제기할 수 있습니다. 이는 (사)한국인터넷자율정책기구(KISO)의 정책 규정을 따라 처리될 것입니다.
본 약관은 경기문화재단 대표이사의 승인을 얻은 날부터 시행됩니다.
대분류 | 외부기관 | 경기문화재단 |
---|---|---|
중분류 | 뮤지엄(박물관,미술관)/협회/문화예술공공기관/시군청 담당부서 등 | 본부/기관 |
아이디 | 사업부서명/사업명 | 사업부서명/사업명 |
글쓴이 노출 | 아이디와 동일(한글) | 아이디와 동일(한글) |
콘텐츠 등록/수정 요청
01. 콘텐츠 등록 및 수정 요청서 양식 다운로드
콘텐츠 직접 등록 및 수정이 어려우실 경우, 해당 요청서 양식을 다운로드 하신 후 작성하여
지지씨 관리자에게 등록·수정을 요청해주세요.
02. 콘텐츠 등록 및 수정 요청 안내
상단에서 다운로드하신 해당 요청서 양식 파일을 지지씨 관리자 이메일로 제출해 주세요.
경기문화재단
Treasure No. 930, Received Treasure-Class Cultural Properties Donated
GyeonGi Provincial Museum,
Treasure No. 930, Received Treasure-Class Cultural Properties Donated
GyeonGi Provincial Museum (Director Seong-Hwan Kim) received a total of 218 artifacts and 611 artifacts from Yong-woo Lee, the leading descendant of Jeonju Lee Family, Deokcheon-gun-pa, Baekheon-sanggong. Donated relics include Treasure No. 930 Lee Gyeong-seok gwejang and Sagwejang Banquet Book, Treasure No. 1630 Sukjong Eopil Chileon Poem, as well as old books and ancient documents, folk relics and calligraphy relics that have been kept at the Jongga family for generations. Jeon Joo-i is a major family in Gyeonggi Province that produced three major scholars over four generations, centering on Baek Heon, Lee Gyeong-seok (1595~1671), a college student in the middle of the Joseon Dynasty. Lee Gyeong-seok was the last son of the royal family, a person who worked as a prime minister during the period when the country was in crisis due to Jeong Myo-ho-ran. He passed Jinsha City in 1613 (Gwanghae-gun’s 5th year), and in 1626 (Injo’s 4th year), he was a manor from liberal arts. In 1636 (Injo’s 14th year), during Byeongjahoran, he built the ‘Samjeon Inscription’ as a subjehak, and later served as a master of Daeje and Yijopanseo. And went to Shenyang. After returning to Korea, he went through Ichopanseo, Woouijeong, and Jwauijeong, and served as Yeonguijeong in 1649 (accomplished by Hyojong), and in 1659 (Hyojong’s 10th year), he entered Giroso as a vice president of Young Donnyeong. Located in Seok-dong, Seongnam-si, Gyeonggi-do, Lee Gyeong-seok's grave is Gyeonggi-do Monument No. 84.
▲<Treasure> Treasure No. 930 / Joseon 1668 / Lacquered on wood / Chest 55 x 72.5cm, length 190
The donated gukjang was given directly to the king in 1668 (Hyunjong’s 9th year), when Lee Gyeong-seok was 74 years old, and is a total of 6 relics including 1 chair and 4 staffs. During the Joseon Dynasty, as a government official of the Dangsanggwan or higher, he allowed him to withdraw from the office at the age of 70, but even after he was over 70 years old, he was unable to do so because of his affairs. Among these people, the king gave special chairs and staffs to Jeong 1pum officials. Lee Gyeong-seok entered Giroso in 1664, and in 1668 (Hyeonjong’s 9th year), when he was 74 years old, he was given the highest honor as a servant. In the ``Sagwejangjigamnok'' of Lee Gyeong-seok's collection of books, Baekheonjip, the reasons for receiving the ark, a textbook given by the king, and the courts including Jeong Tae-hwa of Yeonguijeong in honor of this honor at the time There is a record of inviting all the honorable godfathers of the university to Gwejangyeon and expressing their congratulations through poems. The gukjang, which was produced in Gongjeon, operated by the country, is a representative craft of the Joseon Dynasty that shows the production regulations and styles at that time. The chair follows the marriage ritual, an ancient ark, and can be unfolded if necessary, and the seating area is made of X-shaped strings. Bumgeum, the part where the cane touches the ground, is decorated with square-shaped iron. In particular, in the case of the small-headed cane, the head is carved into a bird shape, and a small spray is attached to the end. As such, in the Joseon Dynasty, there was a custom of giving arks to many elders over the age of 70, so there are some records of this, but the only thing that remains in life is Lee Gyeong-seok’s ark, which is historically and materially valued very high.
▲ <Saguijang Banquet Map Picture Book> Part of the book of Sundogyo / Treasure No. 930 / Joseon 1668, painted on silk, 42.5 x 60
In the case of a banquet, the picture book was designated as Treasure No. 930 along with the gukjang. The king personally gave a feast when giving the ark chief, and the picture of the gwejangyeon is divided into three pictures vividly. The first width is <Jiyeonggwejangdo>, which depicts the image of a central priest who enters Lee Gyeong-seok's priest and meets the procession carrying the textbook and arkjang, and the second width is <Sondokyoseodo> depicts a scene in which the king's textbook is read and delivered, and the third section is <internal and external temperature>, which shows a banquet after the ceremony is over and Do Seungji raises a note. Along with the picture, the book contains a textbook and a chair, a poem of the attendees, a congratulatory poem made by relatives who could not attend the banquet, and a poem expressing the joy of Lee Gyeong-suk himself.
▲<Sukjong Appeal Chileon Poetry> Treasure No. 1630 / 28.2 x 58.3
This is a chileon poem given by Sukjong, the 19th king of the Joseon Dynasty, to Lee Gyeong-suk's descendants as a poem that read Lee Gyeong-seok's book, Baekheonjip, and wrote about the feeling. As the most credible example of Sukjong's vocabulary of Mukjeok that has been known to this day, this esoteric writing using a colored floral pattern is also in the ‘Sukjong Yesterday’. It is listed and has a high value as an appeal material. It is stored in a wooden pencil case separately made by descendants. He tried to ask for many years, but he couldn't, but he did not know that he was tired even after reading all day.
▲<Hongpae (Lee Kyung-Seokmun Supercharge System)> Joseon 1626/92 x 68.3
It is a teaching paper that proves that Jojwa Lee and Gyeongseok Lee were paid as a manor in the Gap Division, which emphasized the munition. Priority is one of the past systems of the Joseon Dynasty, and it is a regular test that was shown once every ten years to members of the Dang-Ha-gwan and below. The emphasis has been given several times, but the passing textbook is rarely passed on, and the example is very rarely found as a chapter-level textbook. In addition to the relics already designated as treasures, the donated relics include paintings of Gyehoedo Island in which Lee Gyeong-seok participated, as well as ancient books and documents of Lee Gyeong-seok and his descendants from the 17th to 19th centuries. School magazines, green plaques and municipalities, as well as Chinese and Korean books owned by the family are gathered together, and are evaluated as having excellent value as cultural assets such as academic research materials and exhibition materials.
Donor Lee Yong-woo (Jeonju-i, Deokcheon-gun, Baekheon Sang-in-chief), said, “The reason I donated the relics of my predecessor that my grandfather, father, and mother had kept with all their sincerity was because I hope that they can be preserved for a long time in a good environment. I hope the museum manages and researches these materials well.”
GyeonGi Provincial Museum Director Kim Seong-hwan said, “This donation of Baek Heon-gong’s servant, Yong-woo Lee, is a very meaningful work not only for us, but also for Korea, as he donated a collection of artifacts from generations to generations from an important family in Gyeonggi-do. I am grateful for the big and noble heart of the donor for doing so.”
The GyeonGi Provincial Museum plans to deliver a plaque of appreciation to the donor to honor the spirit and will of the donor who willingly donate the precious relics stored for generations to come. Some of the donated artifacts will be exhibited in time for the reopening, and if preservation is necessary, he has announced that he will make efforts to publicize its value by opening it to the residents as soon as it is completed.
<ggc의 모든 콘텐츠는 저작권법의 보호를 받습니다.>