지지씨 기관 회원 가입 안내
경기도내에 위치한 국공사립 문화예술기관, 박물관, 미술관, 공연장 등 도내의
문화예술 소식과 정보를 발행해주실 수 있는 곳이라면 언제든지 환영합니다.
지지씨 기관 회원은 지지씨 콘텐츠를 직접 올려 도민들과 더욱 가까이 소통할 수 있습니다.
기관에서 발행하는 소식지, 사업별 보도자료, 발간도서 등 온라인 게재가 가능하다면 그 어떠한 콘텐츠도 가능합니다.
지지씨를 통해 더 많은 도민에게 기관의 사업과 콘텐츠를 홍보하고, 문화예술 네트워크를 구축하세요.
지지씨 기관 회원으로 제휴를 희망하는 기관은 해당 신청서를 작성하여 메일로 제출바랍니다.
지지씨 기관 회원 혜택
신청서 작성 및 제출안내
경기 문화예술의 모든 것, 지지씨는
기관 회원 분들의 많은 참여를 기다립니다.
지지씨플랫폼 운영 가이드
지지씨는 회원 여러분의 게시물이 모두의 삶을 더욱 아름답게 해 줄 거라 믿습니다. 경기문화재단은 여러분이 작성한 게시물을 소중히 다룰 것입니다.
제1조(목적)
본 가이드는 재단법인 경기문화재단의 ‘온라인 아카이브 플랫폼 지지씨(www.ggc.ggcf.kr. 이하 ‘지지씨’)’의 기관회원(이하 ‘회원’)의 정의 및 권리와 의무를 규정하고, 회원의 생산자료에 관한 기록 저장과 활용에 관한 내용을 규정함을 목적으로 합니다.
제2조(정의)
본 가이드에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다.
① ‘지지씨’는 경기도 소재 문화예술기관의 생산자료 등록과 확산을 위해 경기문화재단이 운영하는 온라인 아카이브 플랫폼입니다.
② ‘회원’이란 소정의 가입 승인 절차를 거쳐 지지씨 글쓰기 계정(ID)을 부여받고, 지지씨에 자료 등록 권한을 부여받은 경기도 소재 문화예술기관 및 유관기관을 의미합니다.
‘생산자료(=콘텐츠)’란 ‘회원’이 지지씨 플랫폼 상에 게재한 부호, 문자, 음성, 음향, 그림, 사진, 동영상, 링크 등으로 구성된 각종 콘텐츠 자체 또는 파일을 말합니다.
제3조(가이드의 게시와 개정)
① 경기문화재단은 본 가이드의 내용을 ‘회원’이 쉽게 알 수 있도록 지지씨 플랫폼의 기관회원 등록 안내 페이지에 게시하여, 자유롭게 내려받아 내용을 확인할 수 있도록 합니다.
② 본 가이드는 경기문화재단의 온라인 플랫폼 운영 정책 및 저작권 등 관련 법규에 따라 개정될 수 있으며, 가이드를 개정, 적용하고자 할 때는 30일 이전에 약관 개정 내용, 사유 등을 '회원'에 전자우편으로 발송, 공지합니다. 단, 법령의 개정 등으로 긴급하게 가이드를 변경할 경우, 효력 발생일 직전에 동일한 방법으로 알려 드립니다.
1. 본 가이드의 개정과 관련하여 이의가 있는 ‘회원’은 탈퇴할 수 있습니다.
2. 경기문화재단의 고지가 있고 난 뒤 효력 발생일까지 어떠한 이의도 제기하지 않았을 경우, 개정된 가이드를 승인한 것으로 간주합니다.
제4조(회원자격 및 가입)
① ‘지지씨’의 ‘회원’은 경기도 소재 문화예술기관과 유관기관으로 합니다. ‘회원’은 글쓰기 계정을 부여받은 후 지지씨에 생산자료를 등록하거나, 게시를 요청할 수 있습니다.
② ‘지지씨’의 가입 신청은 지지씨 누리집에서 가능합니다. 회원가입을 원하는 기관은 계정 신청서를 작성, 가입 신청을 할 수 있습니다.
1. 회원가입을 원하는 기관은 지지씨에서 내려받기 한 ‘온라인 콘텐츠 플랫폼 지지씨 계정 신청서’를 지지씨 공식 전자메일(ggc@ggcf.kr)로 제출, 승인 요청을 합니다.
2. 한 기관에 발급되는 계정은 부서별/사업별로 복수 발급이 가능합니다. 단, 사용자 편의 등을위해 기관 계정 관리자 1인이 복수 계정의 발급을 신청한 경우, 승인 불가합니다.
3. ‘회원’ 계정은 신청인이 속한 기관명/부서명/사업명 등의 한글로 부여됩니다.
4. ‘회원’은 계정 발급 후 최초 로그인 시 비밀번호를 변경합니다.
5. 계정의 비밀번호는 가입 승인된 계정과 일치되는 ‘회원’임을 확인하고, 비밀 보호 등을 위해 ‘회원’이 정한 문자 또는 숫자의 조합을 의미합니다.
③ ‘지지씨’ 가입 신청 방법은 내부 방침에 따라 변경될 수 있으며, 가입 신청에 관한 구체적인 내용은 지지씨 누리집에서 확인할 수 있습니다.
④ 경기문화재단은 다음 각호에 해당하는 신청에 대하여 승인 불허 혹은 사후에 계정을 해지할 수 있습니다.
1. 과거 회원자격 상실 회원. 단, 경기문화재단과 회원 재가입 사전 협의, 승인받은 경우는 예외로 함
2. 정보의 허위 기재, 저작권 등 관련 법률을 위반한 저작물 게시 등 제반 규정을 위반한 경우
⑤ ‘회원’은 회원자격 및 지지씨에서 제공하는 혜택 등을 타인에게 양도하거나 대여할 수 없습니다.
⑥ ‘지지씨’는 계정과 생산자료의 효율적인 관리를 위해 〔별표〕에 따라 ‘회원’을 구분합니다. 회원 구분에 따른 이용상의 차이는 없습니다.
제5조(회원 정보의 변경)
① ‘회원’은 언제든지 가입정보의 수정을 요청할 수 있습니다. 기관명, 부서명 등의 변경에 따른 계정 변경도 가능합니다. 단, 계정 변경시에는 계정(신청/변경)신청서를 다시 작성, 제출해야 합니다.
② ‘회원’은 계정 신청 시 기재한 사항이 변경되었을 경우 전자우편 등 기타 방법으로 재단에 대하여 그 변경사항을 알려야 합니다.
③ 제2항의 변경사항을 알리지 않아 발생한 불이익에 대하여 재단은 책임지지 않습니다.
제6조(회원 탈퇴 및 정지‧상실)
① ‘회원’은 지지씨 공식 전자메일, 전화 및 경기문화재단이 정하는 방법으로 탈퇴를 요청할 수 있으며 경기문화재단은 ‘회원’의 요청에 따라 조속히 탈퇴에 필요한 제반 절차를 수행합니다.
② ‘회원’이 탈퇴할 경우, 해당 ‘회원’의 계정 및 가입 시 작성, 제출한 개인정보는 삭제되지만, 탈퇴 이후에도 등록자료는 ‘지지씨’에서 검색, 서비스됩니다.
③ ‘회원’ 탈퇴 후에도 재가입이 가능하며, 탈퇴 전과 동일한 아이디를 부여합니다.
제7조(생산자료의 게시와 활용)
① ‘회원’은 글쓰기페이지(www,ggc.ggcf.kr/ggcplay/login)를 통해 계정의 아이디와 비밀번호를 입력, ‘지지씨’에 접속합니다.
② ‘회원’은 ‘지지씨’ 에디터 프로그램을 활용하여 해당 기관의 문화예술 관련 자료를 게시 및 수정, 삭제할 수 있습니다. 단, 사업의 일몰, 기간의 종료, 추진부서의 변경 등의 사유로 삭제는 불가합니다.
③ ‘회원’은 ‘지지씨’에 게시한 해당기관의 자료를 뉴스레터, SNS 등 온라인 매체로 확산, 활용할 수 있습니다. 단, 타기관의 자료를 사용하는 경우 사전 사용 협의 및 출처를 밝혀야 합니다.
④ ‘회원’의 게시물은 도민 문화향수 확산을 위해 출처를 밝히고 뉴스레터나 SNS 등의 채널에 가공 없이 활용될 수 있습니다.
제8조(회원의 아이디 및 비밀번호의 관리에 대한 의무)
① ‘회원’의 아이디와 비밀번호에 관한 관리책임은 ‘회원’에게 있으며, 이를 제3자에게 제공할 수 없습니다.
② ‘회원’은 아이디 및 비밀번호가 도용되거나 제3자가 사용하고 있음을 인지한 경우, 이를 즉시 경기문화재단에 알리고 재단의 안내를 따라야 합니다.
③ 본조 제2항의 상황에 해당하는 ‘회원’이 경기문화재단에 그 사실을 알리지 않거나, 알린 경우라도 경기문화재단의 안내에 따르지 않아 발생한 불이익에 대하여 경기문화재단은 책임지지 않습니다.
제9조(회원의 개인정보 보호에 대한 의무)
① 경기문화재단은 지지씨 계정 신청시 수집하는 개인정보는 다음과 같습니다.
1. 계정 관리자 이름 2. 사무실 연락처 3. 담당자 전자메일
② ‘회원’의 개인정보는 「개인정보보호법」 및 경기문화재단 개인정보처리방침에 따라 보호됩니다.
③ 경기문화재단 개인정보처리방침은 ‘지지씨’ 누리집 하단에 공개하며, 개정시 그 내용을 ‘회원’의 전자메일로 알립니다.
제10조(사용자 권리 보호)
① ‘회원’의 게시물이 저작권 등에 위배될 경우 경기문화재단은 사전 협의나 통보 없이 바로 삭제조치합니다. 이와 관련한 분쟁은 「저작권법」 및 「공공기록물 관리에 관한 법률」 등을 따릅니다.
② 경기문화재단은 ‘회원’의 게시물이 타인의 권리를 침해하는 내용이거나, 관련 법령을 위배하는 등지지씨의 운영 정책에 부합되지 않는 경우, ‘회원’과 협의 없이 삭제할 수 있습니다.
‘지지씨’의 게시물로 기관의 명예훼손 등 권리침해를 당하셨다면, 경기문화재단 지지씨멤버스의 고객상담(VOC)을 통해 민원을 제기할 수 있습니다. 이는 (사)한국인터넷자율정책기구(KISO)의 정책 규정을 따라 처리될 것입니다.
본 약관은 경기문화재단 대표이사의 승인을 얻은 날부터 시행됩니다.
대분류 | 외부기관 | 경기문화재단 |
---|---|---|
중분류 | 뮤지엄(박물관,미술관)/협회/문화예술공공기관/시군청 담당부서 등 | 본부/기관 |
아이디 | 사업부서명/사업명 | 사업부서명/사업명 |
글쓴이 노출 | 아이디와 동일(한글) | 아이디와 동일(한글) |
콘텐츠 등록/수정 요청
01. 콘텐츠 등록 및 수정 요청서 양식 다운로드
콘텐츠 직접 등록 및 수정이 어려우실 경우, 해당 요청서 양식을 다운로드 하신 후 작성하여
지지씨 관리자에게 등록·수정을 요청해주세요.
02. 콘텐츠 등록 및 수정 요청 안내
상단에서 다운로드하신 해당 요청서 양식 파일을 지지씨 관리자 이메일로 제출해 주세요.
경기문화재단
Datumsoria
2018-07-12 ~ 2018-09-16 / Nam June Paik Art Center 2F
International Exchange Exhibition《Datumsoria》
Nam June Paik Art Center in association with Chronus Art Center in Shanghai, China (CAC) and Center for Art and Media in Karlsruhe, Germany (ZKM) will host the international collaborative exhibition Datumsoria. This exhibition to be held from July 12 to September 16 will provide an opportunity to compare different perspectives and attitudes of the artists exploring technological media-based art.
The international exchange exhibition Datumsoria featuring Nam June Paik, Liu Xiaodong from China and Carsten Nicolai from Germany shows how the data environment in the post-digital age is integrated into our life as well as transforms and extends human senses. ‘Datumsoria,’ a neologism from the combination of the words datum and sensoria (the seat of sensation), means the creation of a new perceptual space between the real and the virtual in the information era of the 21st century. The three participating artists all explore the themes of the real, new media and the effect of the environment on human sensation and perform various artistic experiments. Nam June Paik shares his fascinating predictions and insights on the changes that technological media would bring to the real world and humans. Liu Xiadong, who photographs real landscapes and brings them into the exhibition space, reconstructs them in a mechanical way, while overlapping the real and virtual world continuously. Carsten Nicolai recreates punch cards used in early digital computers on a huge and endless screen, thereby delivering auditory and tactile senses of the real to viewers.
About institutions
Nam June Paik Art Center, KOREA Opened to the public in 2008, the Nam June Paik Art Center aspires to revive the generosity, criticality and interdisciplinary nature characteristic of both Nam June Paik’s work and life. To fulfill the artist’s wish building ‘the house where the spirit of Nam June Paik lives on’, Nam June Paik Art Center develops creative and critical programs on the artist. |
CAC | Chronus Art Center, CHINA Established in 2013, Chronus Art Center(CAC) is China’s first nonprofit art organization dedicated to the presentation, research / creation and scholarship of media art. CAC with its exhibitions, residency-oriented fellowships, lectures and workshop programs and through its archiving and publishing initiatives, creates a multifaceted and vibrant platform for the discourse, production and dissemination of media art in a global context. CAC is positioned to advance artistic innovation and cultural awareness by critically engaging with media technologies that are transforming and reshaping contemporary experiences. www.chronusartcenter.org |
ZKM | Center for Art and Media Karlsruhe, GERMANY
As a place expanding the original tasks of the museum, the Center for Art and Media Karlsruhe(ZKM) is a unique cultural institution worldwide. Founded in 1989 as a museum with the mission of continuing the classical arts into the digital age, today it is a house of all media and genres, a house of both spatial arts such as painting, photography and sculpture and time-based arts such as film, video, media art, music, dance, theater and performance. This is why it is sometimes called the “electronic or digital Bauhaus” – an expression that is traced back to the founding director Heinrich Klotz. Under the direction of Peter Weibel, the ZKM has developed into an interactive and performative center of the arts that creates new relationships between art and the public. |
Datumsoria Artworks
Nam June Paik
Nam June Paik, The Rehabilitation of Genghis-Khan, 1993 Media Sculpture, TV monitors, neon tube, bicycle tire, 217x110x211xcm
The Rehabilitation of Genghis-Khan is a robot sculpture produced on the occasion of the Venice Biennale 1993, materializing the concept of the garden of German Pavilion becoming a new Silk Road that connects the East and the West and the fact that the historical highway has been substituted with a broadband electronic highway. This Genghis-Khan of the 20th century is riding a bike instead of a horse, wearing a diving helmet. His body is made of a fuel dispenser made of steel and his arms plastic pipes. The back of his bike is loaded with television cases, which are filled by symbols and characters made by neon lights. The neon symbols suggest a possibility of condensed delivery of complicated information through an electronic highway. The video displayed on the screens present a series of images that morph themselves, i.e. from a bottle to a pyramid and from a ceramic bowl to a kettle, while abstract geometrical patterns are alternating. In his robot sculptures such as Marco Polo, Alexander the Great and Tangun as a Scythian King, Nam June Paik emphasizes the coming of an age with a new paradigm that is realized with the help of software development through broadband communication, which is a step forward from the old age when power and domination were achieved by means of transportation and movement.
Nam June Paik, Video Chandelier No.1, 1989 Video Installation, 38 b&w monitors, 1-channel video, color, silent, 95:00, 23x18x13cm(monitor)/180x400cm
This is the first one of the series which is made up of a number of small monitors and suspended from the ceiling in the form of chandelier. Unlike later ones, the monitors in this version are all black and white, which is rare in the chandelier series. The cables and monitors are tangled up, but the entire piece comes to take the form of a beautiful splendid chandelier. The whole space of the chandelier with the kinetic composition from top to bottom, moving images on the screens, and light bulbs switched on in places is overwhelming and provides audiences standing below the chandelier with the new experience of spectatorship.
Nam June Paik, Burma Chest, 1990 Media Sculpture, drawer, TV monitors, projectors, 1-channel video, color, silent/2-channel video, color, silent, 240x183x140cm
This is a Myanmar-style chest with a drawer in the upper part and another two-drawer unit in the lower part. The former contains eight small monitors displaying images and two projectors on both sides that respectively show a female nude and Charlotte Moorman’s performance, while the latter contains various ornaments, drawings, photographs, and so on. These drawers of the chest not only have their own secret, but also are the reservoir of stories to release them to other people.
Nam June Paik, Fontainebleau, 1988 Media Installation, 20 Quasar color monitors, metal grid, gold-painted wooden frame, 2-channel video, color, silent, 190 x 230cm
In a magnificent antique wooden frame painted in gold, 20 color (2-channel) monitors show rapidly-changing colorful abstract images. The title Fontainebleau was probably taken from the Fontainebleau castle in France; the castle was not only the splendid residence of French kings including Napoleon but also a prototype of the ‘gallery’, a space where paintings are hung side by side. The gallery of Francis I, in particular, displayed paintings on the walls surrounded by splendid gold decorations. “As the collage technique replaced oil painting, cathode ray tubes will replace canvas.” This is probably what Paik wanted to say through this work.
Liu Xiaodong
Liu Xiaodong, Weight of Insomnia, 2018 Multimedia installation, 2 robots, 2 canvases, live video streaming, dimension variable (Courtesy the artist and Lisson Gallery)
Two large canvases are installed on a scaffolding. When landscape captured by video cameras is converted into data, a robot-controlled brush draws outline of buildings, silhouette of trees, contour of cars, shadow offigures meanderingly. The landscape that the machine keeps drawing on and on is a portrait of a city that cannot sleep. To install this work at the Nam June Paik Art Center, Liu put up cameras to shoot the views of Yongin and around the Jeonnam provincial office in real time, streaming the data to the center. Just as cities continue to change without sleep, the machine draws the world viewed by the cameras without rest. Liu’s work implies a new reality and our perception system changed by altered technological environment.
Carsten Nicolai
Carsten Nicolai, unitape, 2015
Real-time projection, mirror walls, bench with loudspeakers
Exhibition View, Kunstsammlungen Chemnitz
Photo: Carsten Nicolai
Courtesy Galerie EIGEN + ART Leipzig/Berlin and Pace Gallery
© VG Bild-Kunst, Bonn 2018
Carsten Nicolai is an artist and musician, who works intensively in the transitional area between music, art and science. In his work, he seeks to overcome the separation of the sensory perceptions of man by making scientific phenomena like sound and light frequencies perceivable for both eyes and ears. Influenced by scientific reference systems, Nicolai often engages mathematic patterns such as grids and codes, as well as error, random and self-organizing structures. unitape is based on an examination of perception and visual structures that allude to punch cards of the early computing era. The immaculate images and sounds are pure mathematical precision that illuminate an algorithmic sublime. The materiality of the generative data is manifested by the very projection medium and heightened in the mirrors, extending the field of imagery in infinite depth and breadth while the sonic cadence echoes reverberatingly to create a totality of sensory immersion.
<ggc의 모든 콘텐츠는 저작권법의 보호를 받습니다.>
Exhibition Title/ Datumsoria
Period/ 12 July, 2018 – 16 September, 2018
Venue/ Nam June Paik Art Center 2F
Artists/ Nam June Paik, Liu Xiaodong, Carsten Nicolai
Curator in Charge/ Soo Young Kim
Hosted and Organized by
/ Gyeonggi Cultural Foundation
/ Nam June Paik Art Center(Korea)
In Cooperation with
/ CAC | Chronus Art Center (China)
/ ZKM | Center for Art and Media Karlsruhe (Germany)
Supported by/ Goethe Institut
Sponsored by/ Sandollcloud, Buzzshop, Perrier